لیست متهمین؛ هتل هویزه، ماشین kmc، قشقائی، حسینی ها، تاجگردون، گچساران، مناطق

بهنام عکاشه؛

هتل هویزه، ماشین kmc، قشقائی ها، حسینی ها، تاجگردون، گچساران، مناطق؛

اینها لیست متهمین برکناری شوکه آور ابوالحسن غلامی است. مردی کمتر شناخته شده و پیچیده که تردیدی ندارم نام او را بیشتر از اینها خواهیم شنید. وقتی در سال ۹۱ با تیتر “مثلث مقصر” به استقبال او، پاکدل و محمد حبیبی رفتم، در سینما نفت تنها چیزی که از من خواست این بود که از او تصویری برندارم.

او یک بار دیگر نیز طعم برکناری را چشیده آن هم در زمانی که مرد شماره دو و در واقع مدیر سایه نفت بود. باورصاد تیم موسوم به تیم سیدقدرت را به اتاق های خالی مین آفیس فرستاد تا لااقل پشت یک میز بنشینند.

روزها و سال ها گذشت. تا یک بار دیگر و این بار اما با ظاهری نامناسب با شان غلامی، برکنار شود. در حالی که همکارانش در نشستی کاری در اتاقش گرد آمده بودند به او اطلاع داده می شود که نشست خدمات با کمالی لغو شده و او به تنهایی به دفتر آقای مدیر فراخوانده می شود. برخوردهائی که اخیرا و پس از توزیع KMC ها برای او عادی شده بود.

کمالی سربسته مسائلی را مطرح می کند و ابوالحسن همه چیز دستش می آید اما هیچ کس و شاید خود او هم باور نمی کرد به محض بیرون آمدن از دفتر کمالی او کارتابل خود را امضا کرده و در واقع غلامی در راهروی مدیران بود که کمالی او را برکنار کرد.

او گزینه های دیگری هم داشت. رحمت محمدی، آیت علیپور، علی کردلو، حمید نارکی، مهرداد حسینی نیا، قاسم نظری و حسین بهرامی ولی ترجیح داد گزینه خود را مدیر خدماتش کند. مدیری که پای او ایستاد و نامه عزلش از حراست را امضا نکرد و مدیرحراست مناطق مجبور به امضای آن شد.

حالا همه منتظر گام های بعدی مدیرعامل هستند تا ببینند او پشت دست که بازی می کند.

برخی عزل غلامی را حتی به اختلافاتی ربط می دهند که اخیرا بیش از هر زمانی بولد شده بود. مثلا انتصاب یک نفر نزدیک به موحد در ترابری که در موضوع KMC نافذ بود و ظاهرا اختلافات از آن وقت و بویژه نامه سیدناصر علنی شد. سیدناصر در نامه ای سرگشاده همه چیز را عیان نموده و همزمان موضوع هتل هویزه پیش آمد که دو مدیر نفت جنوب و نفت گچساران به همراه یک نماینده قول و وقرارهائی می گذارند و ظاهرا بعد از قبولی نمایندگان جدید خوزستان، مدیران فعلی در مناطق تحت فشار قرار می گیرند. برخی اختلافات دو جانباز(سید ناصر و ابوالحسن) را دلیل برکناری او با همراهی فرهاد حیدری و سهیل سهرابی می دانند و برخی دیگر می گویند این فقط اختلاف سلیقه بوده است.

برخی گمانه زنی ها اما بر این استوار است که کمالی با برداشتن غلامی از پیش پای تاجگردون، راه را برای او باز کرده است. این در حالیست که عده ای تصاویر غلامی با برادران تاجگردون در تهران را عامل این جابه جائی می دانند.

اما یک اصل در معماهای پلیسی هست که می گوید اولین مظنون کسی است که بیبشتر از همه از سود برده و خوشحالی می کند. بررسی های این دو روز نشان می دهد اصولگرایان از برکناری غلامی راضی تر به نظر می رسند. استوری رحمت محمدی به دلیل اختلافات در ورزش و فوتبال گرچه غلافل گیر کننده نبود و در عید هم تکرار شده بود ولی نشان می دهد آنها از این موضوع راضی بوده اند. حتی گفته می شود رحمت محمدی و آیت علیپور هم به سیستم بازخواهند گشت. برخی پا را فراتر نهاده و از احتمال تغییرات بزرگ و فوری در حوزه منابع انسانی، مالی، حوزه فنی و عملیات سخن به میان می آورند.

اصولگرایان از روز اول هم راضی به آمدن ابوالحسن نبوده و برای سینا نبرد می زدند و او با تکیه بر لابی و کاریزمای خود بر کرسی نشست.

تغییرات انفجاری در مدیریت خدمات هم دور از دسترس به نظر نمی رسد. ظاهرا کمالی از روند امور در خدمات چندان راضی نیست اما اینها یک روی ماجراست. روی اصلی ماجرا وقتی عیان خواهد شد که ببینیم در فضای انتقال چه احکامی امضا می شود.

کمالی به همکاران دیگرش هم پیامی واضح فرستاد. ظاهرا در روزهای آینده بایستی منتظر برکناری چند مدیر میانی در نفت گچساران باشیم.

حالا مرد زیرک بختیاری برگ اولش را با قدرت رو کرده است و باید منتظر واکنش احتمالی هواخواهان دو جریان سیاسی در نفت باشیم تا مشخص شود برگ بعدی کدام خواهد بود و او در واقع پشت دست که بازی می کند. همین که با گذشت دو روز از این اتفاق کسی نمی داند چه شده نشان دهنده زکاوت کمالی است.

آنچه در نفت همه می دانند این است که در بازی نفت اگر کسی بی گدار به آب بزند عواقب خوبی در انتظارش نخواهد بود. کمی مطالعه در تاریخ سیاسی نفت و سرنوشت فولادی و پاکدل نشان می دهدکار هر بز نیست خرمن کوفتن گاو نر می خواهد و مرد کهن.

زمانی سیدناصر گفته بود( قریب به مضمون):”مدیر ورزشی باید توانایی جسمی داشته باشد”. حالا سرنوشت فوتبال هم در هاله ای از ابهام قرار گفته است و آیا قدرتمند ترین مرد تاریخ فوتبال گچساران که بی نظیرترین نتایج و افتخارات را به کلکسیون ورزش گچساران افزوده است این کرسی را هم از دست خواهد داد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.