بیش از ۵۲تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد به خارج صادر شد

امیرتیمور موسویان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارزش کالاهای صادراتی کهگیلویه و بویراحمد در سه ماهه نخست امسال افزون بر یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۶۱۴ دلار برآورد شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: سیمان، پودر و عصاره شیرین بیان و انواع لوازم آرایشی و بهداشتی از مهمترین کالاهای صادراتی استان در سال جاری بوده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:میزان صادرات غیرنفتی بهار امسال در استان نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: میزان صادرات در کهگیلویه و بویراحمد از نظر ارزش اقتصادی ۲۴ درصد و از دیدگاه حجم ۶۲ درصد کاهش یافته است.

موسویان تصریح کرد:فروش تولیدات کارخانه سیمان مارگون در بازار داخلی از جمله دلایل کاهش صادرات استان در سه ماهه نخست سال جاری بوده است.

وی ابراز داشت: در اولویت بودن بازار داخلی،بالا رفتن هزینه های بندری و ذخیره تولیدات برای اوج بازار مصرف در تابستان با  توجه به برنامه های مدیریت مصرف برق برای صنایع از مهمترین عوامل صرف نظر کردن کارخانه سیمان مارگون برای صادرات محصولات تولیدی به خارج از کشور در سال جاری بوده است.

موسویان با اشاره به تفویض اختیار برگزاری میز تخصصی صادراتی گلخانه ای به این استان در سال جاری ابراز امیدواری کرد امسال شاهد رشد صادرات غیر نفتی در کهگیلویه و بویراحمد باشیم.

موسویان اظهار داشت: سال گذشته ۳۶۲ هزار تن کالا از کهگیلویه و بویراحمد به ارزش ۸.۸ میلیون دلار از کهگیلویه و بویراحمد به خارج از کشور صادر شده بود.

موسویان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چهار فقره کارت بازرگانی برای فعالان اقتصادی استان صادر شده است.

وی تاکید کرد: میزان کارت های بازرگانی فعال سه ماهه نخست امسال در استان ۵۷ فقره است.

استان ۷۲۶هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یک درصد از جمعیت و مساحت کشور را در اختیار دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.