دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر خوزستان:خانه‌های فعال در فروش مواد مخدر تخریب می‌شوند

رضا نجاتی در همایش بزرگداشت هفته مبارزه با مواد مخدر در محل تالار امام رضا (ع) اهواز بیان کرد: مقابله جدی با توزیع کنندگان و فروشندگان از سوی دستگاه‌های مربوطه استان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۲۷ نوع ماده روانگردان جدید به چرخه تولید مواد مخدر دنیا اضافه شده است افزود: مصرف مواد مخدر به گروه سنی و جنسیت خاصی مرتبط نیست و یک ‌زنگ‌ خطر برای همه خانواده ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان با اشاره به افزایش ۳۲ درصدی سطح کشت مواد مخدر در جهان طی ۲ سال اخیر ادامه داد: بدخواهان ملت ایران همچنان تهاجم فرهنگی به ویژه برای گرایش جوانان کشور به سمت مصرف مواد مخدر را در دستور کار دارند.

نجاتی با بیان اینکه روی آوردن به مواد مخدر پایه همه جرم‌ها است ادامه داد: بزهکاری، همسر آزاری، طلاق، کودک آزاری، اقدام به قتل، نزاع، خشونت و بیکاری ریشه در مصرف مواد مخدر دارد.

وی رویکرد ستاد مبارزه با مواد مخدر را پیشگیری از مصرف مواد مخدر دانست و گفت: مهمترین اقدام در این زمینه برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آگاهی بخشی به جامعه است.

وی گفت: متاسفانه امروزه مصرف مواد مخدر جمعیت نوجوان و جوان ما را مورد هدف قرار داده است که باید با هوشیاری در این زمینه اقدامات پیشگیرانه و فرهنگسازی را بیش از پیش مورد توجه قرار داد.

نجاتی با اشاره به جمع آوری معتادان متجاهر در استان افزود: یک مرکز نگهداری معتادان متجاهر به نام الحدید در استان راه اندازی شده که در حال حاضر ۵۰۰ نفر در این مرکز نگهداری می‌شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان افزود: از خیران خواستاریم برای راه اندازی اینگونه مراکز همکاری کنند؛ ۷۰ درصد افرادی که در این مراکز نگهداری می‌شوند به زندگی عادی برمی‌گردند.

وی گفت: در پادگان شهید فرجوانی در شهرستان حمیدیه نیز چنین مرکزی راه اندازی شده و پیگیری ها برای توسعه مراکز نگهداری معتادان متجاهر ادامه دارد.

وجود ۱۵۰ مرکز درمان اعتیاد در خوزستان

مدیر کل بهزیستی خوزستان در ادامه این همایش بیان کرد: تعداد ۱۵۰ مرکز درمان اعتیاد زیر پوشش بهزیستی استان فعالیت دارند.

مهران کریمیان گفت: ۴۴ موسسه غیر دولتی درمان اعتیاد زیر پوشش بهزیستی استان فعال هستند که خوشبختانه اقدامات موثری در حوزه پیشگیری انجام می‌دهند.

وی افزود: سال گذشته ۵۴۵ نفر در مراکز ماده ۱۵ ترک اعتیاد استان درمان شدند و بعد از مهارت آموزی در مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای وارد بازار کار شدند.

۳۰ خرداد تا پنجم تیرماه هفته مبارزه با مواد مخدر نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.