تداوم گرمای سوزان در خوزستان/ آقای وزیر بهداشت خوزستان هم رو به خنکی می رود؟/واکنش استاندار چیست؟

وزیر بهداشت امروز از عدم تعطیلی روز شنبه و یکشنبه خبر داده و گفته پیشنهاد تعطیلی در این روزها از سوی وزارت بهداشت براساس اطلاعاتی است که سازمان هواشناسی ارائه می‌کند مطرح خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: براساس اطلاعاتی که به ما رسیده از روز جمعه هوا خنک‌تر می‌شود؛ بنابراین ما هیچ پیشنهادی برای تعطیلی روزهای بعد مطرح نکرده‌ایم.

عین اللهی عنوان کرد: اگر وضعیت به شکلی باشد که برای سلامت مردم صدمه ایجاد کند ما دوباره پیشنهاد خواهیم داد.

معلوم نیست ملاک و معیار وزیر بهداشت برای اعلام خنکی هوا چیست؟ و آیا گرمای ۴۹ درجه و بالاتر خوزستان هم شامل حال این وصف آقای وزیر است یا خیر؟! و با اعلام هواشناسی مبنی بر تداوم گرما در خوزستان آیا برای صیانت از سلامت مردم پیشنهاد جدیدی برای تعطیلی در این استان ارائه خواهد داد؟

به گزارش زاگرونا، در حالیکه آخر هفته جاری در کشور بخاطر گرما تعطیل اعلام شد و شهرهایی با دمای ۴۰ درجه و کمتر نیز شامل این تعطیلی بودند با وجود تداوم دمای بالای هوا در خوزستان خبری از تعطیلی در این استان مخابره نشده است. مشخص نیست چه تغییری در هوای خوزستان ایجاد خواهد شد که خبری از تعطیلی در این استان در ابتدای هفته آینده نیست. همه اینها در حالی است که سازمان هواشناسی رسما از تداوم گرمای هوا در خوزستان حتی بالاتر از ۴۹ درجه خبر داده است و وزیر بهداشت در سخنان خود اشاره ای به وضع هوای این استان نکرده است. استاندار خوزستان نیز تاکنون به سخنان وزیر بهداشت واکنشی نشان نداده و معلوم نیست آیا استانداری خوزستان پیشنهادی برای ادامه تعطیلی در این استان به دولت ارائه کرده است یا خیر؟

مدیرکل هواشناسی خوزستان امروز از تداوم وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در سطح استان خبر داده است و تنها در روز شنبه دو یا سه درجه کاهش دما خواهیم داشت!

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا امروز همچنان وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر در مناطق  غربی، جنوبی، مرکزی و  بخش‌هایی از شمال استان خوزستان مورد انتظار است.

وی افزود: سپس در روز شنبه شاهد کاهش ۲ تا ۳ درجه‌ای دما خواهیم بود.

سبزه‌زاری افزود: تا روز شنبه به ویژه امروز وزش باد در قسمت‌های جنوبی، غربی و مرکزی متوسط تا شدید پیش‌بینی می‌شود. شمال خلیج فارس نیز تا اواخر شنبه مواج است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته امیدیه با ۵۱.۸ و ایذه با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۵۰.۲ و ۳۱.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.