به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با شکست مقابل الدحیل قطر به ششمین بازی متوالی خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا رسید که رنگ پیروزی ندیده است. آماری که در ۷ سال اخیر بی سابقه بوده است تا سرخ‌ها ناخواسته وارد بحرانی شوند که به گواه پیشکسوتان این تیم خودساخته است.
فرزاد آشوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر، ضمن تحلیل جزئیات فنی عملکرد سرخ‌ها درباره تأثیر حاشیه‌های به وجود آمده روی عملکرد این تیم و همچنین نقد تصمیمات مدیریتی و تأثیر آنها روی نتایج فنی صحبت کرد که در پی می‌خوانید:
احتیاط بیش از حد ولی بی معنی!
کارشناس فوتبال ایران با انتقاد از شیوه بازی پرسپولیس مقابل الدحیل قطر در آخرین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس مقابل النصر عربستان و الدحیل قطر بیش از حد احتیاط کرد مخصوصاً جلوی النصر، این تیما خیلی زود ۱۰ نفره شد اما پرسپولیس از این فرصت استفاده نکرد. الدحیل هم تیمی نبود که در ورزشگاه آزادی با جو منحصر به فردش باعث ترس شود که حالا با سه هافبک بخواهیم مقابل آنها بازی کنیم. فکر می‌کنم اگر محمد عمری شرایط بازی کردن از ابتدای مسابقه را داشت فرصت بهتری برای این تیم ایجاد می‌شد.
مجهولات میانه میدان
آشوبی که سال‌ها در تیم‌های مختلف به عنوان هافبک طراح بازی کرده بود در خصوص چینش بازیکنان خط میانی پرسپولیس مقابل الدحیل تاکید کرد: بازی کردن همزمان سه هافبک در میانه میدان باعث سردرگمی آنها شد. من خودم نتوانستم بفهمم هر یک از آنها چه وظایفی دارند. این تیم وقتی با دو هافبک بازی کرد فرمت بسیار مطلوبی پیدا کرد. اشتباه در تعیین استراتژی اولیه نقشی اساسی داشت.
او افزود: در نهایت باید گفت بخش جدایی ناپذیر فوتبال هم در این شکست بی تأثیر نبود. آن شب فکر می‌کنم با وجود تمام مشکلات فنی شب پرسپولیس نبود.

پرسپولیس سطح پرسپولیس را بالا برد!
او درباره انتظار هواداران پرسپولیس از این تیم تصریح کرد: پرسپولیس سطح توقعات را با نتایجی که خودش کسب کرد، بالا برد و کاملاً تیمی متفاوت در لیگ برتر ایران شده است. البته خیلی نمی‌توان از هوادار متوقع بود. به هر حال بخش بزرگی از استرسی که هوادار تحمل می‌کند باعث واکنش‌های اینچنینی می‌شود اما واقعیت این است کارنامه آقای گل محمدی بسیار سطح بالاست و مربی حرفه‌ای است.
فقر مهاجم و هافبک خلاق
آشوبی درباره کمبود مهره‌های تعیین کننده در خط حمله این تیم یادآور شد: بازی با النصر و الدحیل نشان داد پرسپولیس چقدر نیاز به جذب مهاجم دارد تا بتواند عملکرد این تیم را مثمر ثمر کند. همچنین کمبود بازیکن خلاق در مرکز زمین که به قول مربیان فوتبالی مرد شماره هشت نامگذاری می‌شود در پرسپولیس کاملاً به چشم می‌خورد.
یحیی بهترین و دقیق‌ترین گزینه است
او درباره شعارهای احساسی تماشاگران بازی پرسپولیس و الدحیل قطر مبنی بر رفتن گل محمدی از سرمربیگری این تیم گفت: کارنامه چند سال اخیر گل محمدی در پرسپولیس چیز جز کلمه عالی نیست. الان وقت توجه به این صحبت‌ها نیست و باید همه موارد را که منجر به برخی مشکلات در طول فصل می‌شود مورد بررسی قرار داد بخصوص اینکه هیچ نیازی به این تغییرات وجود ندارد.
گل محمدی حمایت ویژه می‌خواهد
آشوبی تاکید کرد: عوامل را باید کنار هم گذاشت تا نتیجه خوب از اتفاق‌های پیرامون تیم و عملکرد فنی گرفت. اردوی پیش فصل پرسپولیس را باید نگاه کرد که مطلوب برگزار نشد. سپس جذب بازیکن را مورد بررسی قرار داد. مصدومیت بازیکنان تأثیرگذار نیز آسیب بزرگی زد. تک تک این اتفاقات می‌تواند روی روند یک تیم اخلال ایجاد کند. گل محمدی باید به شکل ویژه حمایت شود. باید رختکن پرسپولیس خیلی آرامش داشته باشد.
پرسپولیس خودزنی نکند
آشوبی درباره تخریب شرایط قهرمان سه‌گانه فصل گذشته این تیم از داخل مجموعه هشدار داد و گفت: حاشیه‌های به وجود آمده در پرسپولیس کم نبود. جریمه ۱۰ درصدی و ناهار ندادن به بازیکن و حتی همین درخواست فسخ قرارداد آقای گل محمدی نوعی سم برای مجموعه تیم بود. امیدوارم پرسپولیس خودزنی نکند. هر مشکلی هم وجود دارد باید در داخل خانواده حل شود.
درباره مدیریت آگاهی کافی ندارم
آشوبی در پایان درباره احتمال تغییر رضا درویش از مدیرعاملی سرخپوشان خاطرنشان کرد: من جایگاهی نیستم که بخواهم درباره تغییر مدیریت صحبت کنم. صحبت درباره این موضوعات نیاز به علم دارد که من آگاهی کافی ندارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.