ستار همدانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در خصوص اولین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا و پیروزی پر گل مقابل فلسطین اظهار داشت: با توجه به اینکه تیم‌هایی مانند تاجیکستان و ویتنام غافلگیرکننده ظاهر شدند، سرمربی تیم ملی اصرار بر این داشت قدم اول را محکم برداریم و فلسطین را دست کم نگیریم.
بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران ادامه داد: همین تفکر هم باعث شد یک گل زود هنگام به ثمر برسانیم تا بازیکنان تیم ملی راحت‌تر فوتبال بازی کنند. تیم ملی فوتبال فلسطین هم تیم فیزیکی بود و درگیرانه بازی می‌کرد، چرا که می‌دانستند به لحاظ تاکتیکی مقابل تیم ملی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند.
وی با بیان اینکه بازیکنان تیم ملی عملکرد بسیار خوبی داشتند تصریح کرد: در نیمه دوم با توجه به روند بازی فلسطین در نیمه اول بازیکنان سعی کردند بازی را کنترل کنند تا دچار مصدومیت‌ها شدید نشوند. بازیکنان تیم ملی مقابل فلسطین خیلی خوب بازی کردند و هماهنگی خوبی را داشتند. جدای همه این موارد به نظرم با عملکردی که از بازیکنان دیدیم زوج سازی خوبی در تیم ملی ایجاد شده است، سامان قدوس یکی از بهترین بازیکنان ما بود که ۲ پاس گل هم داد.

بازیکنان نشان دادند در جای خود قرار دارند
پیشکسوت فوتبال کشورمان در ادامه گفت: فوتبالی که ملی پوشان ارائه دادند نشان داد همه بازیکنان تیم ملی در جایگاه اصلی خود قرار گرفته‌اند و می‌توانند تأثیر گذار باشند. بازی‌های دوستانه تیم ملی که برگزار می‌شد همه کارشناسان و هواداران نگران سنگین بازی کردن تیم بودند اما مقابل فلسطین دیدیم خیلی روان و سبک بازی کردند و نتیجه بسیار خوبی را رقم زدند.
هنگ کنگ را نباید دست کم بگیریم
همدانی در خصوص بازی دوم تیم ملی که مقابل هنگ کنگ است عنوان کرد: ما با هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی هم بازی کردیم و در تهران ۴ گل به آنها زدیم اما حضور متفاوت تیم‌های در جام ملت‌ها نشان داد که هیچ تیمی ضعیف نیست و نباید دست کم گرفته شود. تجربه امیر قلعه نویی هم در این میان می‌تواند به تیم ملی کمک کند تا بازیکنان با آگاهی وارد زمین شوند.
وی ادامه داد: در اولین بازی همه دیدند لبنان چگونه مقابل قطر بازی کرد و یا هند فوتبالی مقابل استرالیا ارائه کرد که همه غافلگیر شدند، همه اینها نشان می‌دهد که همه تیم‌ها در جام ملت‌ها خطرناک هستند و باید مراقب باشیم. ضمن اینکه رفته رفته با بازی‌هایی که می‌بینیم جام ملت‌ها جذابیتی که باید داشته باشد را به خود می‌گیرد.

مشکلی داریم که می‌تواند ضربه بزرگی بزند
هافبک اسبق تیم ملی کشورمان با اشاره به ضعف تیم ملی در دفاع گفت: ما یک مشکل بسیار بزرگی داریم که می‌تواند در بازی‌های بزرگ به ما ضربه بزند، آن هم بی دقتی و عدم توجه بازیکنان در محوطه جریمه خودی است. بازی در محوطه جریمه من تو من صد در صد است و بازیکنان جای اشتباه ندارند، چرا که اشتباه هر بازیکن باعث می‌شود تا توپ وارد دروازه ما شود. گلی هم که فلسطین وارد دروازه ما کرد به دلیل همین عدم توجه بود.
همدانی در پایان خاطر نشان کرد: موضوعی که نباید فراموش کنیم پیش از آغاز دیدار فلسطین قلعه نویی در نشست خبری اعلام کرده بود که دوست داریم یک بازی هجومی را ارائه دهیم. در این میان باید توجه داشته باشیم که تیمی که حمله می‌کند و هجومی بازی می‌کند تا گل بزند طبیعی است که گل هم دریافت کند. امیدوارم این ضعف تیم ملی هم پوشش داده شود تا در بازی‌های بعدی فوتبال خوبی را از بازیکنان تیم ملی شاهد باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.