به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در هجدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا به مصاف فلسطین رفت و با چهار گل حریف خود را شکست داد. ملی پوشان کشورمان روز جمعه در دومین بازی به مصاف تیم ملی هنگ کنگ خواهند رفت.
هادی طباطبایی دروازه بان سابق تیم ملی فوتبال ایران و تیم استقلال در گفت و گو با خبرنگار مهر به ارزیابی عملکرد ملی پوشان در دیدار نخست و شرایط این تیم برای دیدارهای بعدی جام ملت های آسیا پرداخت.
انتظارات برآورده نشد
بازی اول را خوب بردیم و به سه امتیاز رسیدیم اما از لحاظ فوتبالی انتظار بیشتری از تیم ملی می رفت. با توجه به اینکه در مراحل بالاتر بازیها سخت تر خواهد شد و حریفان به راحتی گل نمی‌خورند نیاز است فوتبال سرعتی تر را به نمایش بگذاریم تا بتوانیم نتیجه خوبی هم بگیریم ما مهاجمان خوبی داریم که می‌توانند گره گشا باشند و نتیجه را به سود تیم ملی کشورمان تغییر دهند.
مدافعان همه را نگران کردند
وی در خصوص عملکرد خط دفاع مقابل فلسطین گفت: گل خوردن یک بحث دارد و اجازه گل زدن به فلسطینی که یک تیم کم تجربه است بحثی دیگر. چرا مدافعان ما باید به مهاجمان حریفی ضعیف موقعیت گلزنی بدهند؟ بازی‌های بعدی سخت تر خواهد بود و باعث شده تا علاقمندان به تیم ملی نگران عملکرد خط دفاع تیم ملی باشند. مدافعان ما باتجربه هستند و نباید اجازه دهند حریف به راحتی صاحب موقعیت گل شود. بنابراین نیاز است تا کادر فنی مدافعان را از لحاظ روحی و روانی آماده کند تا دیگر دچار اشتباه نشوند. چرا که چون کوچکترین اشتباه می تواند باعث حذف ما شود.

دروازه بان ما محک جدی نخورد
طباطبایی در خصوص شرایط فنی سه دروازه بان تیم ملی گفت: هر سه گلر ما از بهترین‌ها هستند اما با توجه به اینکه ما مقابل تیمی بازی کردیم که نتوانست خطر جدی روی دروازه ما ایجاد کند، قضاوت در خصوص عملکرد گلرها زود است و باید منتظر بمانیم و ببینیم در بازی با تیم‌های بزرگ چه عملکردی خواهند داشت.
تیم ملی دیداری آسان خواهد داشت
هنگ کنگ مقابل امارات بازی خوبی انجام داد اما به اعتقاد من این تیم نمی تواند برای ما دردسرساز شود و حریفی آسان برای ما خواهد بود. ما بازیکنان با تجربه‌ای داریم که می توانند با نمایش قابل قبول مقابل هنگ کنگ باعث پیروزی تیم ملی شوند. هنگ کنگ حریف جدی برای ما نیست و باید با ارایه یک بازی خوب و پرگل این تیم را شکست دهیم تا خود را برای دیدار برابر امارات آماده کنیم. دیداری که به نظر من سخت ترین بازی ما در این گروه است.
خط حمله فوق العاده‌ای داریم
دروازه بان پیشین تیم ملی در ادامه گفت و گویش با خبرنگار مهر تصریح کرد: در فاز حمله مهاجمان زهرداری داریم که برای حریفان خطرناک‌ هستند و تیم ها می دانند که دقایق سختی را مقابل آنها خواهند داشت. مهاجمان تیم ملی قابلیت های بالایی دارند و انتظار داریم در تمامی بازیها دروازه حریفان را باز کنند. طارمی، آزمون، قایدی و جهانبخش هرکدام خصوصیات تهاجمی فوق العاده ای دارند و اگر هافبک‌ها آنها را به خوبی تغذیه کنند، شاهد گلزنی بیشتر مهاجمان ایران هستیم. تنها نگرانی ما در خط دفاع است که باید هم در انتقال توپ به خط هافبک و مهاجمان تلاش کنند و هم اجازه موقعیت سازی به حریف را ندهند. امیدواریم در دیدارهای آینده تیم ملی کشورمان از کارهای ترکیبی بیشتر استفاده کند.

شانس اول قهرمانی نیستیم
طباطبایی در پاسخ به این سوال که چقدر امیدوارید تیم ملی موفق باشد گفت: کار سختی در پیش داریم و در مراحل بعدی تیم های صاحب نام و قوی باقی می مانند و بازی ها حساس و سخت تر می شود. ایران هم همانند کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و عربستان گزینه قهرمانی است اما اعتقاد دارم شانس اول قهرمانی نیست. البته اتفاقات فوتبالی قابل پیش بینی نیست و ممکن است هر اتفاقی در هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا رخ دهد.
آسیا در حال پیشرفت است
دروازه بان پیشین تیم ملی در پایان خاطر نشان کرد: فوتبال آسیا در حال پیشرفت است. تیم های این قاره را باید به سه دسته تقسیم کرد. تیم هایی که در حال پیشرفت هستند و سرمایه گذاری کرده‌اند، تیم هایی که به دنبال صعود به مراحل بالا هستند و تلاش می کنند تا خود را به تیم های صاحب نام برسانند و گروه سوم تیم هایی که مدعی قهرمانی هستند و سال‌ها تلاش کرده اند که بتوانند به قهرمانی در جام ملت‌های آسیا دست پیدا کنند. هرچند که تیم هایی چون عراق، قطر و سوریه که در حال پیشرفت هستند کار را برای مدعیان قهرمانی سخت می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.