تحلیل انتخابات سیرجان؛ شهباز یا شهردار؟/ بولدوزر سیرجان رکورد می شکند؟/ معتمدی زاده؛ پله پله تا ملاقات با بهارستان

بهنام عکاشه؛

اگر مرحوم سیدمحمود دعائی را نادیده بگیریم که شش دوره پیاپی (۱ تا ۶) نماینده تهران بود شهباز حسن پور می توانست با پیروزی در سیرجان رکورددار پیروزی پیاپی در یک حوزه شهرستانی باشد و کسانی که کار انتخاباتی کرده اند می دانند که این کاری بسیار سخت و مستلزم روابط عمومی فوق العاده، تشکیلات منسجم و عملکرد مقبول جامعه می باشد.

اما با بررسی آرای حسن پور در ۴ دوره گذشته و کاهش اختلاف با رقبایش، او خود احتمالا به این احتمال رسیده سیرجان دیگر مانند گذشته پذیرایش نیست. او از ۷۹ هزار در دور هشتم به ۷۰ هزار در مجلس نهم و ۵۵ هزار در دوره دهم رسید و در دوره کرونا(مجلس یازدهم) به ۴۹ هزار رسید ولی او می تواند به افزایش ۶ درصدیِ درصد آرایش به آرای کل(از ۳۸ به ۴۴) در دو دوره ۱۰ و ۱۱ امیدوار باشد اما ترجیح داده این ریسک را نکرده و به حوزه کرمان برود. چه معتمدی شهردار محبوب سخت در تعقیب اوست.

اما شهباز حسن پور که در سال ۹۸ با تردید فراوان و نیم ساعت مانده به پایان در فرمانداری سیرجان ثبت نام کرده بود امسال در میان بهت کرمانی ها و البته هوادارانش در کرمان ثبت نام و به یک برد ناپلئونی در مقابل معتمدی زاده جوان دست یافته بود امسال با استقبال از عملکرد شهری اش و ردصلاحیت ناظری، احتمال فراوان کار خیلی سختی برای رسیدن به بهارستان نداشته باشد.

معتمدی اما می داند بقیه رقبا بخصوص حسن پور دست روی دست نگذاشته تا شهر از دست شان بیرون برود. باید دید حسن پور و تشکیلات قدرتمندش چه در سر دارند؟

آیا او منتظر تعیین وضعیت سیاسی، انتخاباتی و اجتماعی ناظری و حتی پورفریدونی خواهد ماند یا نیم نگاهی به محمد منتظری می کند و یا با یک کامبک در لحظات آخر با استفاده از موج و شوک تبلیغاتی ناشی از بازگشتش گوی را از رقیبش می رباید. رقیبی تشنه که صعود گام به گام از معاونت های شهرداری و مدرسی دانشگاه و در نهایت شهرداری سیرجان نشان می دهد اطاق فکری هوشیار به حذف حسن پور می اندیشد و به گمان خود هیچ گاه در این ۱۶ سال تا این اندازه به این رویا نزدیک نبوده اند.

به وضوح و با زیرکی تمام حسن پور در حال بازی با رقیب خود نه در سیرجان که احتمالا در کل کرمان است. او در بهار اعلام کرد دیگر نامزد نمی شود و رقبایش را خوشحال کرد. در پاییز اما در حوزه کرمان ثبت نام کرد و رقبایش را کیش کرد.

حالا با رفتن او به کرمان، پورابراهیمی موتلف دیرینه اش و زاهدی رقیب تمام عیارش به تکاپو افتاده اند. کرمان فقط دو کرسی دارد و با احتمال پیروزی حسن پور که چندان هم بعید به نظر نمی رسد، منطقا یک کرسی پورابراهیمی یا زاهدی از زیر پای شان کشیده خواهد شد. مگر اینکه پورابراهیمی که شایع شده به تهران یا رفسنجان خواهد رفت اینگونه نماید.

در اساطیر می گویند؛ شهباز همیشه در ارتفاع پرواز می کند و مگر برای شکار، به زمین نزدیک نمی شود و سایه اش بر سر هرکس بیفتد به کامرانی و سعادت خواهد رسید.

باید دید این بار شهباز سیرجان و بردسیر توسط ائتلاف اصولگرایان جدید و اصلاحات که این بار معتمدی را نماد خود قرار داده اند شکار می شود یا برای پنجمین بار همای سعادت بر دوش او خواهد نشست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.