لغو اعزام تیم فوتبال ۷ نفره به مسابقات جهانی یک تصمیم عجولانه بود

بیژن ذوالفقارنسب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به لغو به اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره به مسابقات قهرمانی جهان گفت: این تصمیم در حالی گرفته شده که پیش از این مصوب شده بود تیم ملی فوتبال هفت نفره در مسابقات قهرمانی جهان شرکت داشته باشد و به همین دلیل برای اعزام این تیم برنامه ریزی داشتیم و حتی اردوهایی هم برگزار کردیم. در میانه راه اما موضع خود را تغییر دادند.

وی در مورد اینکه لغو اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره بر اساس مصوبه هیات رئیسه فدراسیون جانبازان و معلولان انجام شده است، خاطرنشان کرد: این اطمینان را داریم که ریاست فدراسیون، مدیری مسئولیت پذیر است و نسب به ناکامی ها و پیروزی ها در رشته های مختلف توجه لازم را دارند اما این تصمیمات باید بر اساس وضعیت تیم ها و رشته ها اتخاذ شود. به هر حال فوتبال هفت نفره شانس مدال آوری بالایی دارد و این را در میادین مختلف ثابت کرده است.

رئیس انجمن فوتبال هفت نفره تاکید کرد: تصمیمی که برای لغو اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی گرفته شده، عجولانه بوده است. با توجه به پیشینه تیم ملی فوتبال هفت نفره و سطح مسابقات قهرمانی جهان به نظر می رسد این تصمیم خیلی پخته نباشد. بهتر است یک بازنگری در آن صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سئوال که «آیا انجمن فوتبال هفت نفره نسبت به تصمیم اتخاذ شده اعتراضی مطرح کرده است؟»، گفت: بحث اعتراض نیست، به نظر باید موضوع برای هیات رئیسه فدراسیون بیشتر توضیح داده شود تا در جریان شرایط تیم ملی فوتبال نفره و مسابقاتی که در پیش است، بیشتر قرار بگیرند. در کل این موضوع باید بازنگری شود.

ذوالفقارنسب با یادآوری اینکه مسابقات قهرمانی جهان اردیبهشت ماه سال آینده در اسپانیا برگزار می شود، تصریح کرد: هنوز تا این رقابت ها فاصله زیادی باقی مانده و در صورت تغییر تصمیم اتخاذ شده، برای ادامه روند آماده سازی فرصت کافی داریم. فقط امیدواریم به موقع این اقدام انجام شود.

«موضوع لغو اعزام تیم ملی فوتبال هفت نفره به مسئولان جهانی این رشته اطلاع رسانی شده است؟ چون در این صورت بازگشت به مسابقات با مشکل مواجه می شود؟» رئیس انجمن فوتبال هفت نفره در پاسخ به این پرسش گفت: اطلاعی ندارم اما بعید می دانم که این اقدام انجام شده باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات فوتبال هفت نفره قهرمانی جهان اردیبهشت ماه سال آینده به میزبانی اسپانیا و در شهر بارسلون برگزار می شود.

تیم ملی ایران که رنکینگ دوم جهان را در اختیار دارد یکی از ۱۶ تیم برتر جهان است که سهمیه حضور در این رقابت ها را در اختیار داشت با این حال اعزام این تیم لغو شده است.

هیات رئیسه فدراسیون جانبازان طبق مصوبه خود مبنی بر اولویت اعزام با بازی های پاراآسیایی ۲۰۲۲ چین و بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه این تصمیم را گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.