دلیل لغو دیدار مقامات ورزش ایران با توماس باخ از زبان صالحی‌امیری

به گزارش خبرنگار مهر، سید حمید سجادی وزیر ورزش و سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک هفته گذشته به پکن سفر کردند تا در جریان بازی های المپیک زمستانی دیدارهایی با مقامات ورزش دیگر کشورها داشته باشند.

اینگونه پیش بینی می شد که همچون دیگر سفرها، یکی از مهمترین دیدارهای مقامات ورزش ایران در این سفر ملاقات با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک باشد، قرار بود این دیدار فردا دوشنبه انجام شود اما برگزاری آن لغو شده است.

سیدرضا صالحی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر در این زمینیه گفت: ازطرف کمیته بین المللی المپیک برای دیدار هیات ورزش ایران با توماس باخ اعلام آمادگی شد و پاسخ مثبت داده شد اما این دیدار برای ساعت ۹:۳۰ فردا دوشنبه در نظر گرفته شده است در حالی که شامگاه یکشنبه (امشب) زمان بازگشت ما به کشور است.

وی تصریح کرد: اگر پرواز امشب را کنسل کنیم زمان بازگشت ما به کشور تا پنجشنبه به تعویق می افتد چرا که به جز پرواز امشب، تا پنجشنبه پرواز دیگری برای بازگشت به کشور از چین وجود ندارد.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: در کشور چین آمار مبتلایان به کرونا و گونه های جدید آن افزایش داشته و به همین دلیل قوانین سخت گیرانه ای در تردد و رفت و آمد به کشور در نظر گرفته شده است طوریکه پروازها از پکن و به پکن محدود شده است. به همین دلیل امکان تغییر زمان بلیت برگشت و جابه جایی زمان بازگشت به کشور خیلی راحت قابل انجام نیست.

صالحی امیری در عین حال گفت: البته در تلاش هستیم تا برای امروز دیداری با توماس باخ داشته باشیم اما وی امروز در پکن حضور ندارد. او سفر خارج شهر داشته و بعید است بتوانیم این ملاقات را به سرانجام برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک طی روزهای گذشته که در پکن حضور داشتند با رئیس کمیته ملی المپیک کره جنوبی، وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک چین دیدار داشتند. آنها همچنین ملاقات هایی با «جیمز مکلوید» معاون اجرایی، «الیور نیامکی» مسئول سولیداریتی و «جروم» مسئول بین الملل کمیته بین المللی المپیک (IOC ) داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.