ملاقات‌های مثبتی در پکن داشتیم/ انتظارات از اسکی بازان بالا نباشد

رضا صالحی امیری در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر چهار روزه ای که همراه با وزیر ورزش به پکن محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی داشت، گفت: به اعتقاد من آنچه ورزش ایران به آن نیاز دارد تلاش برای گسترش دیپلماسی ورزشی با هدف تولید فرصت و کاهش تهدید برای ورزش کشور است.

وی تصریح کرد: تمام سفرهای مقامات ورزش کشور و از جمله شخص بنده درکنار تمام اهداف فرعی، این هدف اصلی را دنبال می کند.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه سفر به پکن محل برگزاری بازی های المپیک زمستانی هم با همین هدف انجام شد، تصریح کرد: طی این سفر سه ملاقات مهم انجام دادیم که یکی از آنها دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک کره جنوبی بود، وی از مقامات پرتلاش و تاثیرگذار در کمیته بین المللی المپیک هم به حساب می آید. کره جنوبی از کشورهای پیشرفته در ورزش آسیا به حساب می آید که اتفاقا به مجهز به یکی از به روز ترین مراکز آکادمی در ورزش قاره است.

صالحی امیری در این رابطه ادامه داد: به همین دلیل طی دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک کره جنوبی در مورد سه محور اردو، تبادل مربی و همچنین دوره های آموزشی بحث و تبادل نظر شد.

وی همچنین به دیدار مشترک با سه نفر از مدیران کمیته بین المللی المپیک (IOC) اشاره کرد و تصریح کرد: «جیمز مکلوید» معاون اجرایی، «الیور نیامکی» مسئول سولیداریتی و «جروم» مسئول بین الملل IOC، مدیرانی بودند که با آنها جلسه داشتیم. در این نشست در حوزه های مختلف بحث و گفتگو داشتیم.

رئیس کمیته ملی المپیک از دیدار با رئیس کمیته ملی المپیک چین هم به عنوان سومین ملاقات صورت گرفته یاد کرد و گفت: ایران روابط سیاسی و اقتصادی گسترده ای با چین دارد اما در این حیطه ورزش این روابط ضعیف است. بنابراین گسترده شدن روابط و همکاری ها موضوعی بود که در نشست با رئیس کمیته ملی المپیک چین دنبال کردیم.

صالحی امیری ازپرداختن به جزئیات ملاقات انجام شده و اینکه خروجی آنها و به خصوص دیدار با مقامات IOC برای چالش های امروز ورزش کشور و حل و فصل آنها چه نتیجه ای داشته است، امتناع کرد و گفت: در مجموع دیدارهای مثبتی در پکن داشتیم که کمک حال آینده ورزش خواهد بود. در اولین فرصت در مورد آنها صحبت های بیشتری خواهیم داشت.

وی اشاره ای هم به بازدید صورت گرفته از کمپ ورزشکاران و دیگر اعضای کاروان اعزامی ایران به بازی های المپیک زمستانی داشت و ادامه داد: این کمپ در ۸۰ کیلومتری پکن قرار دارد. همراه با وزیر ورزش به آنجا رفتیم تا دیداری با ورزشکاران‌مان و مربیان‌شان داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک تاکید کرد: رقیبان نمایندگان ایران در بازی های المپیک زمستانی، حریفانی قدرتمند از آمریکا و اروپا هستند، نباید از انتظارات را از آنها بالا برد.

صالحی امیری همچنین در مورد لغو دیدار با «توماس باخ» رئیس کمیته بین المللی المپیک تاکید کرد: از طرف IOC برای این ملاقات اعلام آمادگی شد و ساعت ۹:۳۰ روز دوشنبه برای آن تعیین شد اما زمان بازگشت من و وزیر ورزش به کشور برای شامگاه یکشنبه پیش بینی شده بود چون تا روز پنجشنبه پرواز دیگری برای بازگشت به کشور از چین وجود ندارد. روز گذشته (یکشنبه) هم آقای باخ در پکن حضور نداشت تا ملاقات با او انجام شود. امیدواریم در فرصتی دیگر زمینه دیدار و گفتگو با او مهیا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.