ورود ۷۲۰ هزار پرونده به محاکم قضایی خوزستان

حجت‌الاسلام سید مصطفی طباطبایی در آیین افتتاح نمادین طرح ” هر مسجد یک حقوقدان” در مسجد امام حسن مجتبی (ع) اهواز با بیان اینکه با اقدامات حمایتی که انجام گرفت یکهزار و ۵۰۰ پرونده نسبت به سال پیش از آن کمتر وارد دادگاه‌های استان شد افزود: با مشارکت سازمان بسیج حقوقدانان سپاه ولی عصر خوزستان (عج)، طرح هر مسجد یک حقوقدان، برای خدمات رسانی هر چه بیشتر به مردم ارایه می‌شود.

وی گفت: این برنامه از طرف سازمان بسیج حقوقدانان به عنوان متولی اصلی این کار و کانون بسیج قضات استان و کانون حقوق خادمیاران امام رضا(ع) در خوزستان اجرا شده و کارشناسان حقوقی مستقر در این مساجد توسط سازمان بسیج حقوقدانان انتخاب می‌شوند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: اگر این طرح به درستی اجرا شود بخش زیادی از مشکلات مدیریت قضایی حل می‌شود.

وی افزود: اگر کسی در طرح دعوای خود مسیر درستی را نرود باعث می‌شود چند ماه کار وی به عقب می‌افتد و اگر مسیر طرح دعوا درست پیموده شود این میزان ورودی پرونده به دادگاه‌ها نخواهیم داشت.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: از سازمان بسیج حقوقدانان انتظار داریم پیش از اینکه پرونده‌ها به دادگاه ارسال شود مسایل و مشکلات حقوقی را حل و فصل کنند.

طرح ” هر مسجد یک حقوقدان” به صورت آزمایشی با همکاری سازمان حقوقدانان سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان و کانون بسیج قضات استان و کانون حقوق خادمیاران امام رضا(ع) در استان اجرایی شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.