متقاضیان نهضت مسکن بی‌دلیل حذف نشوند

در صورتی که متقاضیان نهضت ملی مسکن بعد از سه بار پیامک، اقدامی برای واریز آورده صورت ندهند افرادی از لیست رزرو جایگزین آنها خواهند شد. این مطلب را سه روز قبل، علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرد. در عین حال او اخیرا گفته که متقاضیان نباید بی‌دلیل حذف شوند.

علیرضا جعفری در نشست قراردگاه نهضت ملی مسکن که از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شده با تأکید بر اینکه حذف متقاضیان طرح نهضت ملی بدون دلیل موجه در هیچ یک از شرکت های تابعه قابل قبول نخواهد بود گفته است: در صورت وقوع این امر و اثبات اشتباه آن در هر یک از شرکت ها قطعا با کارگزار مربوطه برخورد خواهد شد.

جعفری با اشاره به تعیین بسته سرمایه گذاری ۵۰ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های مشارکتی در شهرهای جدید گفت: تمامی شرکت‌ها موظفند با قوت این حوزه را دنبال کرده و به ارزش افزوده شهرهای خود بیافزایند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین با تأکید بر اهمیت بحث مولد سازی در شهرهای جدید نیز بیان کرد: در این راستا همه شهرها باید زمین‌هایی را که قابلیت تأسیس شهرک دارند شناسایی و با انتخاب مشاور و اخذ مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان این مسئله را در دستور کار خود قرار دهند.

بنابر اعلام شرکت عمران شهرهای جدید، علیرضا جعفری در این خصوص افزود: شهرها باید برای جذب سرمایه‌گذار جذابیت ایجاد کرده و با تکمیل بانک اطلاعات این حوزه از ظرفیت سرمایه گذاران داوطلب بهره ببرند. ما باید بتوانیم عقب ماندگی های گذشته را جبران کرده و با تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری حداکثر تا پایان تابستان سال جاری در این مرحله تا حد قابل قبولی پیشروی کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر اهمیت مدیریت تهاتر در شهر های جدید تأکید کرد و افزود: مهمترین اقدامات در بخش پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن اعم از پالایش متقاضیان، تعریف پروژه و زمین، انتخاب پیمانکار و آغاز عملیات اجرایی است که باید در تمامی شهرها با توجه به برنامه زمانبندی پیش رفته و در دستور کار قرار گیرد.

بنابراین گزارش، از ۴ میلیون واحد نهضت ملی مسکن ۷۰۰ هزار واحد نهضت تحت مسئولیت شرکت عمران شهرهای جدید احداث خواهد شد که ۱۰۰ هزار واحد در حال اجراست و مدیرعامل شهرهای جدید وعده داده تا اوایل مردادماه این تعداد به ۲۰۰ هزار واحد برسد. به طور کلی حدود ۵.۴ میلیون نفر برای طرح نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند که ۳.۶ میلیون نفر تایید شده‌اند. ثبت نام مرحله‌ی هفتم از روز ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ در ۱۷ استان و ۱۶۳ شهر آغاز شده است. نام‌نویسی در سامانه طرح‌های جامع حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir انجام خواهد شد. طبق آخرین برآوردها قیمت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان خواهد بود و زمان ساخت پروژه ۱۸ تا ۲۴ ماه تعیین شده است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.