۴۰ هزار تن محصول صیفی در باشت برداشت شد

محمد انصاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان صیفی برداشت شده شامل محصول’خیار، گوجه، هندوانه و طالبی ‘بوده است.

انصاری سطح زیر کشت صیفی جات شهرستان باشت در سال زراعی جاری را ۷۰۰  هکتار برآورد کرد و گفت: تعداد ۵۰۰ نفر بهره بردار بصورت مستقیم در کشت و کار صیفی جات این شهرستان اشتغال دارند.

وی ابراز کرد: بخشی از صیفی جات تولید شده به استان های هم جوار و کشور های حاشیه خلیج فارس صادر شد.

انصاری با بیان اینکه انبار سردخانه و صنایع تبدیلی محصولات تولیدی شهرستان وجود ندارد گفت: متاسفانه بخش عمده ای از محصول تولیدی شهرستان  به خارج از شهرستان و استان با حداقل سود حاصل فروخته می شود

۴۰میلیارد ریال تسهیلات در طرح دامدار کارت به دامداران باشت پرداخت شد

وی ابراز کرد: ۱۲۰ فقره تسهیلات بانکی با میزان ۴۰ میلیارد ریال با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها و در قالب دامدار کارت امسال به فعالان بخش دامداری شهرستان پرداخت شده است.

انصاری با اشاره به استقبال نسبی دامداران باشت از اجرای طرح دامدار کارت در شهرستان افزود: ۱۳۰ متقاضی هم اکنون در نوبت پرداخت این میزان تسهیلات بانکی هستند.

رییس اداره جهاد کشاورزی باشت گفت: از زمان شروع پرداخت تسهیلات دامدار کارت تاکنون ۳۲۰ متقاضی برای دریافت این میزان  تسهیلات تشکیل پرونده داده اند.

وی اظهار داشت: در سال گذشته ۶۵ هزار تن محصول زراعی و باغی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شد که از این میزان ۴۰ هزار تن محصول باغی و ۲۵ هزار تن محصول زراعی است.

انصاری  بیان کرد: گندم،برنج،کلزا،ذرت، لیموترش، پرتقال و  نارنگی از مهمترین محصولات تولیدی بهره برداران حوزه کشاورزی در باشت است.

وی افزود: بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان وجود دارد که چهار هزارو ۲۰۰ بهره بردار در زمینه کشت زراعی و سه هزارو ۵۰۰ نفر در زمینه باغات در باشت فعالیت می کنند.

شهرستان ۲۵ هزار نفری باشت در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.