جشنواره هنرهای تجسمی در کهگیلویه وبویراحمد پایان یافت

به گزارش ایرنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این آئین گفت: امسال جشنواره هنرهای تجسمی بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی و با محوریت کاهش آسیب‌های اجتماعی در یاسوج برگزار شد.
امین درخشان به نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش آسیب‌های اجتماعی نقش هنر در برطرف کردن این آسیب‌ها و پیشگیری از آن‌ها بی بدیل است و به همین دلیل مبنای این جشنواره را بر ارائه راهکارهای آسیب‌های اجتماعی از زبان هنر گذاشتیم و هنرمندان شرکت کننده هم در این جشنواره هم آثار خوبی را تولید کردند.
درخشان با بیان اینکه ۲۳۰ هنرمند از سراسر استان در این جشنواره شرکت کردند ،اضافه کرد: این هنرمندان در چهار رشته عکاسی نقاشی خوشنویسی و گرافیک آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.
وی ادامه داد: از بین ۲۳۰ اثر ارسال شده به دبیر جشنواره هنرهای تجسمی استان و پس از نقد و بررسی هیات داوران، ۱۶۰ اثر برگزیده این جشنواره انتخاب و در هر چهار رشته ۲۵ اثر بعنوان آثار برتر معرفی و از صاحبان این آثار تجلیل شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به حضور داوران هم استانی در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در دوره‌های گذشته داوران از دیگر استان‌ها به این جشنواره‌ها دعوت می‌شدند، اما امسال از ظرفیت بی نظیر هنرمندان استان برای داوری آثار ارسال شده استفاده شد.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم با قدردانی از برگزار کنندگان این جشنواره گفت: پرداختن به آسیب‌های اجتماعی در قالب هنر کار قابل تقدیری بود که در این جشنواره اتفاق افتاد.
جواد هاشمی مهر با اشاره به بودجه فرهنگی ادارات افزود: اعتبارات فرهنگی نیم درصد بود که با پیگیری‌هایی که انجام شد، این اعتبارات به ۲ درصد افزایش پیدا کرد.
وی همچنین از انعقاد قرارداد با یک سرمایه گذار برای ساخت مجتمع فرهنگی هنری استان خبر داد و اضافه کرد: به زودی عملیات اجرایی این طرح فرهنگی مجدد از سر گرفته می‌شود.
همچنین در این آیین اختتامیه جشنواره هنر های تجسمی استان از هیئت داوران، هنرمندان پیشکسوت و خانواده دو هنرمند فقید زنده یاد سید امرالله حسینی و ایرج جایمند تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.