تاکید بهداشت خوزستان بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا

دکتر سید محمد علوی در بخش خبر سیمای خوزستان بیان کرد: تمام مراکز شهری، روستایی، حاشیه شهر، خانه‌ها و پایگاه‌های بهداشتی در خوزستان فعال و آماده مراجعه مردم برای تزریق واکسن هستند.

وی با بیان اینکه در هر یک از مناطق شرق و غرب اهواز ۱۳ تا ۱۴ مرکز فعال وجود دارد افزود: واکسن کرونا در کاهش ابتلا و شدت بیماری و مرگ و میرنقش دارد و کاهش سرعت واکسیناسیون به دلیل استقبال نکردن مردم است.

علوی ادامه داد: تبلیغات سوء واکسن ستیزها و یا تمایل نداشتن مردم می‌تواند در این امر موثر باشد به گونه‌ای که پوشش نوبت سوم واکسیناسیون در خوزستان ۳۶ درصد و نوبت چهارم ۱۱ درصد است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: از اول مهر امسال نیز مردم به ویژه افراد دارای بیماری زمینه‌ای و با سن بالا می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزای فصلی را دریافت کنند.

بر اساس این گزارش در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز تعداد مراجعه سرپایی افراد با علایم کرونا ۲۰ درصد و بستری پنج درصد کاهش یافته است.

عمده مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان دارای بیماری زمینه‌ای و یا افرادی هستند که واکسیناسیون خود را تکمیل نکرده‌اند.

افرادی که واکسن تزریق نکرده‌اند بدن آنها آنتی بادی مقابله با ویروس را ندارد و ویروس می‌تواند تغییر ژنتیک داده و موارد سخت تری را ایجاد کند.

هم اکنون ۲ شهرستان خوزستان قرمز، پنج شهرستان نارنجی، ۲۰ شهرستان زرد و ۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.