عملیات تکمیل طرح فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر آغاز شد

مدیرعامل آبفا خوزستان در آیین آغاز این طرح‌ گفت:طرح تکمیل شبکه فاضلاب آبادان شامل احداث ۹ باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۱۲۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۲۰ هزار انشعاب فاضلاب، و ۱۶۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.

محمد رضا کرمی‌نژاد افزود:طرح تکمیل فاضلاب شهر آبادان با اعتبار ۱۲هزار میلیارد ریال در مدت سه سال اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح فاضلاب شهر خرمشهر نیز شامل احداث هشت باب ایستگاه پمپاژ، اجرای ۸۰ کیلومتر خطوط اصلی و فرعی و نصب ۱۳ هزار و ۷۵۰ فقره انشعاب فاضلاب شامل اجرای ۱۱۰ کیلومتر لوله‌گذاری است.

کرمی‌نژاد با بیان اینکه برای اجرای طرح ایجاد تاسیسات فاضلاب شهر خرمشهر هشت هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده گفت:این ۲طرح توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و از محل تهاتر نفت اجرا خواهند شد.

یکی از نمایندگان مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت:یکی از مهمترین ظرفیت‌های قانونی برای اجرای چنین طرح‌هایی در منطقه تهاتر نفت و استفاده از قانون ماده ۵۶ است.

جلیل مختار افزود: طرح فاضلاب در آبادان و خرمشهر از محل اعتبار ماده ۵۶ در حال اجراست و مناطقی از آبادان که در این طرح قرار ندارند از محل تهاتر نفت این طرح در آنها اجرا خواهد شد.

وی اجرای طرح آبرسانی غدیر را یک اتفاق تاریخی توسط دولت مردمی سیزدهم در استان خوزستان دانست و بیان کرد: آب انتقالی به سمت آبادان و خرمشهر تا سه راه حسینیه خوب است و برای تداوم آن نیاز است خط جدید انتقال آب اجرا تا مشکلات برطرف و برداشت آب از رودخانه بهمنشیر قطع شود.

مختار گفت: متاسفانه ۵۰ تا ۶۰ درصد آب در شبکه فرسوده آبادان هدر می‌رود که برای جلوگیری از این کار اصلاح شبکه آبرسانی آبادان نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

یکی دیگر از نمایندگان آبادان در مجلس شورای اسلامی استفاده از روش لوله‌رانی بجای حفر خیابان‌ها برای لوله‌گذاری شبکه فاضلاب را خواستار شد و گفت:بسیاری از خیابان‌های شهر آبادان به بازسازی و بهسازی نیاز دارند و باید از روش‌های جدید برای توسعه شبکه فاضلاب استفاده کرد.

سید مجتی محفوظی افزود:دولت سیزدهم برای انتقال آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به استان خوزستان کارهای شایسته‌ای انجام داده است ولی در آبادان مردم هنوز شیرینی آب طرح غدیر را لمس نکردند.

وی افزود:شهرهای اروندکنار و چویبده هنوز به طرح آبرسانی غدیر متصل نیستند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.