۸۲ درصد منابع نفت و گاز کشور در خوزستان قرار دارند

آقا رضا فتوحی در نشست بررسی مشکلات اقتصادی خرمشهر در فرمانداری این شهرستان که با حضور رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد افزود: بندر خرمشهر قابلیت و تجهیزات کانتینری خوبی دارد اما ممنوعیت ورود چهار هزار قلم کالا به کشور باعث کاهش تجارت در این بندر شده است.

وی افزود: سود بازرگانی استان خوزستان ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است که برای توسعه استان نیاز است ۲۰ درصد آن در قانون بودجه سال آینده به توسعه امکانات، رفاه اجتماعی و اقتصاد دریا محور اختصاص یابد.

نماینده مردم خرمشهر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت:از ظرفیت منطقه آزاد اروند برای توسعه خرمشهر استفاده نشده است.

سید لفته احمدنژاد افزود: مستقر نشدن گمرک در مبادی ورودی خرمشهر باعث شده تا مردم سودی از منافع منطقه آزاد اروند نبرند.

وی ادامه داد: در زمینه گردشگری و توسعه کشاورزی در منطقه کمتر کار شده است و این مهم باعث شده رونق اقتصادی در منطقه اتفاق نیفتد.

وی خواستار اعمال تخفیف سود بازرگانی برای تجارت در خرمشهر شد و گفت: نیاز است پرونده مالیاتی شرکت نفت و گاز اروندان از تهران به خرمشهر منتقل شود.

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای منطقه آزاد اروند نیز در این نشست گفت: فقط از ۵۰ درصد ظرفیت صادراتی مرز شلمچه استفاده می شود.

علی خانی دخالت دستگاه های غیر مسوول در امر صادرات و اعمال نشدن مدیریت واحد در شلمچه را از مشکلات صادرات در این پایانه مرزی اعلام کرد.

وی افزود:آمادگی لازم برای تسهیل و ورود ۶۰۰ کامیون عراقی برای صادرات در شلمچه را داریم ولی ناهماهنگی باعث شده تا این تعداد محقق نشود و بسیاری از تجار و بازرگانان با مشکل روبه رو شوند.

وی خواستار ۲۴ ساعته شدن خدمات گمرکی در پایانه مرزی شلمچه شد و ادامه داد: امکانات پشتیبانی مناسب برای صادرات در شلمچه فراهم است.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به منظور بررسی مشکلات اقتصادی خرمشهر وارد این شهرستان شد. وی در این سفر از بندر و گمرک خرمشهر، بیمارستان در حال ساخت قلب و پایانه شلمچه، و شهرک صنعتی خرمشهر دیدن ، و با جمعی از بازرگانان و تجار منطقه دیدار و مشکلات آنها را بررسی کرد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.