انتقاد از مخفی کاری در خصوص سهم شهرداری اهواز از مالیات بر ارزش افزوده

حمید دغاغله در نطق پیش از دستور نودمین جلسه رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود : سازمان امور مالیاتی بر اساس قانون مکلف است هر ۶ ماه یکبار میزان ارزش افزوده و سهم شهرداری از این عوارض را به صورت شفاف اعلام عمومی کند.

وی گفت: مردم اهواز چرا نباید بدانند چه مقدار از مالیات بر ارزش افزوده ای که آنها پرداخت کرده اند به شهرداری این شهر برای خدمت رسانی به مردم داده شده است.

دغاغله با طرح این سوال که دلیل این مخفی کاری امور مالیاتی در این زمینه چیست گفت: امور مالیاتی وظیفه قانونی دارد که قدرالسهم شهرداری اهواز از مالیات بر ارزش افزوده را به طور شفاف اعلام کند که این نه یک لطف به شهر اهواز بلکه یک تکلیف قانونی است که تاکنون امور مالیاتی زیربار این تکلیف قانونی نرفته است.

 

وضعیت کنونی اهواز نتیحه عملکرد جزیره ای است

وی یکی از مشکلات اصلی اهواز را نتیجه عملکرد جزیره ای دستگاه های مختلف شهری بر اساس منافع خود دانست و گفت: تعامل میان سازمان ها و دستگاه های مختلف در اهواز وجود ندارد و این موجب شده تا با وجود تاکید قانون مبنی بر این که باید تمام سازمان ها طرح های خود را به شورای شهر اعلام کنند، دستگاه های مختلف بدون هماهنگی با شورا اقدام به اجرای طرح های خود در سطح شهر کنند.

رییس کمیسیون عمران ،شهرسازی و معماری شورای اسلامی کلانشهر اهواز گفت: وقتی شورای اسلامی شهر اطلاعی از اجرای طرح های سازمان و دستگاه های مختلف در سطح شهر نداشته باشد مشکلات عدیده و ناهماهنگی های فراوانی به وجود می آید که این ناهماهنگی ها را می توان در سطح شهر اهواز دید.

کندی عملیات لایروبی کارون

وی وضعیت رودخانه کارون و لایروبی این رودخانه را فاجعه بار دانست و گفت: وضعیت لایروبی کارون بسیار کند است و در صورت بروز سیل، به دلیل لایروبی نکردن کارون با سرریز سیل احتمالی به داخل شهر مواجه خواهیم شد.

 

دل پُر عضو شورا از قلیان سراهای بوستان های اهواز

دغاغله با تاکید بر ضرورت تغییر رویه دستگاه های مختلف فعال در این شهر گفت: فعالیت قلیان سراها در پارک ها مشکلات جدی برای حضور خانواده ها در بوستان های اهواز ایجاد کرده است واگر هر عضو شورا تذکر قانونی به این قلیان سراها بدهد با شکایت و پاسخگویی در دادگاه مواجه می شود.

وی با بیان اینکه شورای شهر در مقابل مشکلات شهری سکوت نخواهد کرد گفت: اگر قرار باشد که هر بوستانی که توسط شهرداری در اهواز احداث می شود، قلیان سراها آن پارک را میان خود تقسیم کنند، هزینه کرد شورا برای احداث بوستان ها بی معناست.

دغاغله در ادامه سکوت در قبال ناهنجاری بی حجابی را مورد انتقاد قرار داد ادامه داد: در شرایط جنگ فرهنگی کنونی، دستگاه‌های فرهنگی در قبال بی حجابی مسوولیت دارند و باید با افراد بی حجاب در مراکز فروش به ویژه فرودگاه تذکر داده شود.

این چندمین بار طی ماه های اخیر است که اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به اعلام نشدن شفاف سهم مالیات بر ارزش افزوده شهرداری اهواز توسط امور مالیاتی خوزستان در صحن علنی این شورا انتقاد می کنند.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.