دیوار کج نهضت ملی مسکن در گچساران تا کجا می رود؟

نهضت مسکن ملی

بهنام عکاشه؛

خبرها حاکی از اینست که پروژه نهضت ملی مسکن در گچساران بدون ناظرهای مختلف در حال ساخت است که این خود از عجایب روزگار ماست.

در شرایطی که هر از چند گاهی از گوشه و کنار کشور اخبار تلخ ریزش ساختمان های مختلف به دلیل عدم نظارت کافی به گوش می رسد، مهم ترین پروژه دولت سیزدهم در شهرستان گچساران بدون دستگاه های نظارت، سازمان نظام مهندسی و مهندسین ناظر در حال ساخت است.

اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان در سکوت و تعلل مسئولین شهرستان، مهندسین ناظر و نظام مهندسی گچساران را از پروسه نظارت این پروژه عظیم حذف کرده است همان ناظرین غیر بومی نیز در محل اجرای پروژه حاضر نمی شوند و نگرانی مالکین فعلی و ساکنین آتی را در پی خواهد داشت.

به نظر می رسد این پروژه که اتفاقا بزرگترین طرح احداث مسکن در نهضت ملی ساخت مسکن استان است آنقدر که باید و شاید از سوی مسئولین گچساران جدی گرفته نشده تا اینگونه در مرکز استان برایش تصمیم گیری کنند و البته همان تصمیمات پر از نقد و ایراد را اجرا نکنند.

مشخص نیست اگر در آینده خدای ناکرده اتفاقی برای این خانه ها و ساکنین شان رخ دهد چه کسی می خواهد مسئولیت اتفاقات ناگوار را به عهده بگیرد اما آنچه مشخص است اینست که فعلا این موضوع برای هیچ کس مهم نیست.

  • متاسفانه سهل انگاری از مردم هم هست که باید با مراجعه به شهرسازی نمایندگانی برای خود در مراحل ساخت این مجتمع ها قرار دهند که در صورت مشکل در نحوه ساخت به شهرسازی اطلاع رسانی کنند … دوم باید پیمانکارهای دارای سابقه کاری انتخاب شوند و درصورت مشکل دستگاه قضایی میبایست پیمانکار را احضار کند.. و قطعا از همین اول کار که نظارتی در اصل کار که پی ریزی هست نباشد مشکلات زیادی در آینده برای استحکام مجتمع ها پیش خواهد آمد … از ما گفتن هست ولی هیچ منبعی به حرفهای کسی توجهی نخواهد کرد و هرکس راه خود.را در پیش خواهد گرفت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.