معاون بهداشت علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: شناسایی حدود ۳۰۰ طغیان بیماری منتقله از آب و غذا در خوزستان در سال گذشته

دکتر پژمان بختیاری‌نیا در آیین تجلیل از فعالان و خیرین عرصه سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تقدیر از فعالان عرصه سلامت اظهار کرد: حوزه بهداشت دانشگاه با ۴ هزار و ۲۹۳ نیروی مخلص، متعهد و توانمند در رشته‌های مختلف در ۹۶۸ واحد بهداشتی، به بیش از ۳.۵ میلیون نفر در ۲۳ شهر تحت پوشش این دانشگاه معادل ۷۰ درصد جمعیت خوزستان خدمت می‌کند.

وی افزود: در سال ۱۴۰۱، حدود ۲۸ میلیون و ۳۰۰ هزار خدمت به بیش از ۴ میلیون و ۱۰۰ مراجعه‌کننده ارائه شده است که ۸۵ درصد از این خدمات رایگان و بقیه با تعرفه دولتی ارائه شده‌اند. به ۴۶ هزار نفر از جمعیت عشایر کوچ‌نشین مناطق صعب‌العبور نیز خدمت ارائه شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: مراقبت از بیش از ۵۵ هزار مادر باردار، دستیابی به شاخص مراقبت میانسالان و سالمندان بالاتر از میانگین کشوری، ارائه ۴۵۷ هزار مشاوره فرزندآوری، انجام ۲۷ هزار آموزش میکروبی، انجام ۶۱۶ هزار مورد کلرسنجی، ۳۱ هزار مورد کدورت‌سنجی برای بررسی کیفیت و مطلوبیت آب شرب، انجام ۳۴۴ هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، معدوم‌سازی ۱۸۹ تن ماده غذایی فاسد و غیر قابل مصرف انسانی، مراقبت از بیماری‌های واگیر و سلامت خانواده و آموزش سلامت در نقطه مرزی چذابه و ارائه خدمات بهداشت محیط در مسیر طریق الحسین(ع) به بیش از ۳۲۲ هزار زائر اربعین حسینی برخی از اقدامات انجام شده هستند.

وی ادامه داد: شناسایی و کنترل حدود ۳۰۰ طغیان بیماری منتقله از آب و غذا و کنترل طغیان وبا در مبادی ورودی و مناطق مرزی کشور که مورد تقدیر وزارت بهداشت قرار گرفت نیز برخی از اقدامات انجام شده در سال گذشته هستند. سال گذشته ۱۰ هزار و ۷۰۰ مورد ابتلا به بیماری‌های واگیر نیز شناسایی، مراقبت و به صورت رایگان درمان شدند.

بختیاری‌نیا عنوان کرد: در سه سال شیوع کرونا، ۸ میلیون و ۵۲۶ هزار غربالگری تلفنی، ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار آزمایش تشخیصی، یک میلیون و ۲۴۹ هزار رهگیری موارد تماس در منزل و تلقیح ۵ میلیون و ۲۸۵ هزار دوز واکسن برای مقابله و کنترل کووید – ۱۹ انجام شده است.

وی افزود: این اقدامات و موفقیت‌ها مرهون کوشش و مجاهدت شبانه‌روزی همکاران در حوزه بهداشت است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.