مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان خبرداد رشد حدود ۱۰۰۰ مگاواتی مصرف برق خوزستان در ابتدای هفته

محمود دشت‌بزرگ اظهار کرد: اوج مصرف شبکه برق خوزستان در روز شنبه (۳ تیرماه) به ۸ هزار و ۴۸۴ مگاوات رسید که در مقایسه با مصرف ۷ هزار و ۴۹۳ مگاوات مشابه سال قبل، رشد ۱۳.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰۰ مگاوات افزایش مصرف باعث وارد شدن فشار مضاعف به تجهیزات می‌شود، افزود: شبکه برق خوزستان با شروع گرما پربار است و افزایش ۱۳ درصدی باعث آسیب به تجهیزات و در نهایت بروز حادثه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان تصریح کرد: این افزایش و کاهش رشد مصرف برق نشان می‌دهد که کلید مدیریت شبکه برق به رفتار مشترکان بستگی دارد و این مشترکان هستند که با کاهش و مدیریت مصرف یا با افزایش مصرف، تعیین کننده پایداری شبکه برق خواهند بود.

دشت بزرگ با دعوت از مشترکان به ویژه بخش خانگی برای کاهش مصرف بار سرمایشی، تصریح کرد: با همکاری مشترکان در رعایت الگو و کاهش مصرف می‌توان همانند سال‌های قبل با موفقیت از پیک مصرف تابستان عبور کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان عنوان کرد: با مدیریت مصرف به ویژه در ساعت‌های پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) علاوه بر حفظ پایداری شبکه برق که آرامش و آسایش خانواده‌ها را به همراه دارد از پاداش‌های قابل توجه وزارت نیرو برای کاهش مصرف نسبت به سال قبل، هم می‌توان بهره‌مند شد.

دشت بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به شروع پیک مصرف، از مشترکان درخواست داریم که برای حفظ پایداری شبکه، با رعایت الگوی مصرف برق، خاموش کردن کولرهای اضافی، استفاده از روشنایی طبیعی در روز و عدم استفاده از لوازم پرمصرف در ساعت پیک بار (۱۱ تا ۱۷ و ۱۸ تا ۲۲) صنعت برق را در خدمت رسانی مستمر همراهی کنند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.