افزایش ۵۰ درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی

افزایش ۵۰ درصدی بودجه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی

به گزارش شانا به نقل از سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، نشست مشترک دبیران مسئولیت اجتماعی شرکت‌های مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با حضور بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت، محسن عوضدخت، مشاور اجتماعی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی برگزار و موضوعات مرتبط با مسئولیت اجتماعی وزارت نفت و صنعت پتروشیمی با رویکرد هدفمندسازی بودجه‌های مسئولیت اجتماعی بررسی شد.
محسن عوضدخت، مشاور مدیرعامل و رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این نشست اظهار کرد: بودجه مسئولیت اجتماعی صنعت پتروشیمی به دلیل احساس نیاز و همسو با کمک به مردم همجوار با صنعت ۵۰ درصد افزایش یافت.
وی افزود: انتظار وزارت نفت و کشور از صنعت پتروشیمی، هدفمند کردن هزینه‌های مسئولیت اجتماعی است تا باری را از دوش مردم برداریم و قدم‌های مؤثری برداشته باشیم. اگر بودجه هدفمند شود نتیجه آن ملموس خواهد بود.
رئیس دبیرخانه مسئولیت اجتماعی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر لزوم اصلاح آیین‌نامه مسئولیت اجتماعی در صنعت پتروشیمی گفت: پیش‌نویس آیین‌نامه شورای راهبردی در سطح صنعت پتروشیمی تدوین شده است و پس از مشورت و تصویب به صورت یکپارچه در صنعت پتروشیمی ابلاغ خواهد شد.
وزارت نفت، پیشتاز عمل به مسئولیت اجتماعی
بابک دارابی، مشاور اجتماعی وزیر نفت نیز در این نشست تصریح کرد: وزارت نفت از دیرباز در مسئولیت‌های اجتماعی پیش‌قدم بوده و در هر منطقه‌ای که حضور داشته سبب پیشرفت شده است.
وی افزود: شیوه‌نامه مشخص مسئولیت اجتماعی در سطح وزارت نفت از تأکیدات رئیس‌جمهوری است.
مشاور اجتماعی وزیر نفت گفت: وزارت نفت و صنعت پتروشیمی مانند گذشته در کنار مردم هستند و به رفع محرومیت‌ها و مشکلات کمک می‌کنند.
دارابی در پایان تأکید کرد: انجام مسئولیت اجتماعی باید هدفمند باشد و به همین منظور انجام مسئولیت اجتماعی در صنعت پتروشیمی باید با محوریت شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی و رئیس شورای راهبردی هر منطقه انجام شود تا اثرگذاری مشخصی داشته باشد و این مهم از تأکیدات وزیر نفت است.
هدفمندسازی بودجه مسئولیت اجتماعی
پیام برزگر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این نشست با ارائه گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده از سوی صنعت پتروشیمی در شهرستان بندرماهشهر، اظهار کرد: مسئولیت اجتماعی به‌عنوان امری مهم در صنعت پتروشیمی ذیل وزارت نفت انجام می‌شود که بنا دارد خدمتی صادقانه به مردم همجوار با صنعت انجام دهد و پتروشیمی که پیشران اقتصاد کشور است در منطقه فعالیت خود نیز اثرگذار باشد.
وی افزود: صنعت پتروشیمی، شهرستان، استان و کشور در مسئولیت اجتماعی سود می‌برند. شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی هم یکی از رویکردهای مهم خود را مسئولیت اجتماعی قرار داده است و با تغییر در اساسنامه سعی دارد بودجه مسئولیت اجتماعی را هدفمند کند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲۶۱ میلیارد تومان از سوی شرکت‌های پتروشیمی به شرکت عملیات غیرصنعتی پتروشیمی و فرمانداری بندرماهشهر پرداخت شده است، بیان کرد: مسئولیت اجتماعی به افزایش اعتبار و برند شرکت‌های پتروشیمی و کاهش محرومیت‌ها و مشکلات مردم شریف منطقه کمک می‌کند و مدیران صنعت پتروشیمی انتظار دارند با بودجه‌های پرداخت شده شاهد تغییر در شهرستان باشند و به همین دلیل پیشنهاد اصلاح اساسنامه شورای راهبردی در دستور کار قرار گرفت تا امکان رصد پیشرفت و شفاف‌سازی هزینه‌کردها فراهم شود که به این منظور خبرگان نقش مهمی در مطالبه‌گری و بررسی روند اجرای پروژه‌های اعلام‌شده خواهند داشت.
برزگر در پایان گفت: با اصلاح آیین‌نامه به شیوه درست می‌توانیم پاسخگوی مردم و مدیران شرکت‌های پتروشیمی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.