منطق پرسپولیس تراکتور را برد/ نگران یک ستاره بی نظیر در سپاهانم!

منطق پرسپولیس تراکتور را برد/ نگران یک ستاره بی نظیر در سپاهانم!

به گزارش خبرنگار مهر، بازی‌های هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در حالی چهارشنبه گذشته با برگزاری پنج دیدار در شهرهای مختلف پیگیری شد که در مهم‌ترین آنها پرسپولیس توانست یک بر صفر تراکتور را در تبریز شکست دهد. با این حال سایر دیدارها نیز جذابیت‌های خاص خود را به همراه داشت تا نگاه کارشناسان فوتبال را به خود جلب کند.
دربی اصفهان نیز به میزبانی ذوب آهن در فولاد شهر مقابل سپاهان پیگیری شد که برد دو بر صفر شاگردان ژوزه مورایس را به همراه داشت.
هوادار نیز توانست شمس آذر قزوین را شکست دهد تا با برد دو بر یک صنعت نفت مقابل فولاد خوزستان تیم‌های میهمان به پیروزی مقابل میزبانان خود دست پیدا کرده باشند. مس رفسنجان و نساجی نیز یک- یک مساوی کردند تا شب فوتبالی ایران در مجموع گل‌های زیادی را از خط دروازه‌های خود عبور داده باشد.
حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار مهر، تحلیلی از بازی‌های چهارشنبه شب از هفته دوم لیگ برتر فصل جاری داشت. او نه تنها دیدار پرسپولیس و تراکتور را برای بلوغ منطق در فوتبالیست ایرانی مشهود دانست بلکه نگرانی فراوان از سوختن ستاره‌ای نوظهور در دربی جذاب اصفهان داشت:
هیچ گلی بدون اشتباه نیست
سرمربی پیشین پرسپولیس درباره تک گل پرسپولیس مقابل تراکتور که با اشتباه مسلم حسین پورحمیدی دروازه‌بان تراکتور رقم خورد گفت: هیچ گلی در فوتبال نمی‌توانید ببینید که کسی اشتباهی در آن نداشته باشد. همین اشتباهات است که جام‌ها را جابجا می‌کند و تیم‌ها را از صدر به قعر می‌کشد. گاهی اوقات اشتباهات یک نفر تأثیر مستقیم در نتیجه بازی می‌گذارد که همه چیز را مشهود می‌کند.
درخشان افزود: پور حمیدی گلر خوبی است. فیزیک خوبی برای گلری هم دارد اما به هر حال در تصمیم خود دچار اشتباه شد تا تراکتور تاوان سختی را بپردازد. با این حال فکر می‌کنم نباید او را نابود کرد. این اتفاق می‌توانست برای هر بازیکن در هر تیمی رخ بدهد. فرصت دوباره می‌تواند پورحمیدی را به شرایط آرمانی برگرداند.
منطق پرسپولیس برنده شد
«پرسپولیس کاملاً هوشمندانه بازی کرد. هیچ ریسکی در بازی این تیم دیده نمی‌شد». درخشان با اشاره به شیوه بازی پرسپولیس تصریح کرد: منطق بازیکنان پرسپولیس کاملاً بر احساسات آنها برتری داشت. دو بار رفتارهای بازیکنان تراکتور می‌توانست وحید امیری و سروش رفیعی را از کوره به در کند اما آنها هوشمندانه مدیریت بحران کردند. این روند برخورد واقعاً استثنایی بود. فوتبالیست ایرانی با توجه به محیط اجتماعی و آنچه در ژنتیک وجود دارد معمولاً هوش هیجانی بالایی دارد اما پرسپولیس خیلی خوب توانست آن را در اوج کنترل کند و موفق باشد.
پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: بازیکنان پرسپولیس کاملاً منتظر اشتباه تراکتور بودند. مشخص بود نقاط ضعف آنها را به خوبی شناسایی کرده و انتظار اشتباه از همان نقاط را داشتند.

تراکتور خوب است ولی…
درخشان شیوه بازی تراکتور مقابل تراکتور هم فرصت‌های گلزنی داشت اما آنها نتوانستند از این فرصت‌ها استفاده کنند. تراکتور نیاز واجب به تمام کننده دارد. مهاجم تراکتور هنوز با سیستم تیم هماهنگ نشده است. بدون شک تراکتور به مهاجم نیاز دارد. شرایط خط حمله این تیم باید اصلاح شود.
خبرنگار مهر در ادامه پرسش و پاسخ با درخشان سوال خود درباره ادامه راه تراکتور اینگونه مطرح کرد: «آیا تراکتور می‌تواند امیدوار به جمع مدعیان قهرمانی پس از دو شکست مقابل سپاهان و پرسپولیس باشد»؟
درخشان در پاسخ تصریح کرد: تراکتور چیزی از دست نداده است. کارش سخت‌تر از ابتدا شده است اما من شک ندارم آنها در همین دور رفت به جمع مدعیان قهرمانی باز خواهند گشت. پتانسیل تیمی و همچنین اتمسفر هواداری فوق‌العاده آنها باعث جبران این دو باخت می‌شود.
دربی اصفهان رویایی بود
درخشان که دیدار ذوب آهن و سپاهان را نیز تحلیل کرده بود درباره عملکرد این دو تیم در دربی رفت اصفهان تصریح کرد: سپاهان و ذوب آهن بازی فوق‌العاده‌ای انجام دادند. هر دو تیم خیلی خوب بازی کردند. فلسفه هر دو مربی ستودنی بود. سپاهان تنها به خاطر داشتن مهره‌های بهتر توانست ذوب آهن را ببرد. مالکیت توپ تمام و کمال برای سپاهان بود اما ذوب آهن خیلی خوب و ایده آل بازی را کنترل کرد. دو بار هم تیر دروازه سپاهان لرزید اما بدشانس بودند و گل نشد. من پس از مدت‌ها یک فوتبال جذاب در فوتبال باشگاهی ایران دیدم.

نگرانی بابت یک پدیده
درخشان در پایان از نگرانی خود بابت ادامه روند موفقیت محمدجواد حسین نژاد هافبک جوان سپاهان پرده برداشت و گفت: من فقط نگران او هستم. حسین نژاد بی نظیر است. مثل او را هرگز ندیده‌ام. حسین نژاد بی نظیر بازی کرد. حسین نژاد تکنیک منحصر به فردی دارد. امیدوارم بتواند شرایط جسمانی ایده آل خود را حفظ کند و از لحاظ ذهنی بتواند رشد و پرورش لازم را داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.