مثبت و منفی سپاهان «ساکت» در گفت‌وگو با پیشکسوت فوتبال اصفهان

مثبت و منفی سپاهان «ساکت» در گفت‌وگو با پیشکسوت فوتبال اصفهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال سپاهان اصفهان که فصل بیست و سوم لیگ برتر را با پنج پیروزی متوالی آغاز کرده بود در دو دیدار گذشته اخیر خود یک بازی را با نتیجه تساوی و در یک دیدار را هم بازنده از زمین خارج شده است و اکنون با ۱۲ امتیاز در مکان هشتم جدول قرار دارد و حواشی زیادی را در لیگ برتر و آسیا تجربه کرده است.
در تاریخ ۲۲ شهریور، با حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، از تیم سپاهان به دلیل عدم رعایت قانون سقف بودجه چهار امتیاز کسر شد تا شاگردان ژوزه مورایس صدرنشینی خود را از دست دهند. چند وقت بعد از این ماجرا و در هفته دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حالی که قرار بود تیم‌های سپاهان و الاتحاد عربستان روز دوشنبه ۱۰ مهر به مصاف هم بروند با عدم حضور بازیکنان تیم عربستانی به داخل زمین این بازی از سوی ناظر کنفدراسیون فوتبال آسیا AFC لغو شد.
پس از آن و در تاریخ ۱۱ آبان، AFC رأی نهایی خود در خصوص دیدار سپاهان – الاتحاد را اعلام کرد که در آن تیم عربستانی سه بر صفر برنده دیدار اعلام و تیم سپاهان علاوه بر جریمه ۲۰۰ هزار دلاری به انجام سه دیدار خانگی در خارج از ورزشگاه نقش جهان محکوم شد. خبرگزاری مهر روز ۱۸ مهر در گزارشی با عنوان (بازخوانی پرونده سپاهان – الاتحاد؛ جزئیات اتفاقاتی که در ورزشگاه نقش جهان رخ داد) به بررسی اتفاقات پشت پرده این بازی پرداخت که می‌توانید آن را مطالعه کنید.

این دو اتفاق بزرگ باعث شد تا تیم پرقدرت ژوزه مورایس، نتواند در یکی، دو هفته اخیر لیگ برتر نتایج خوبی را کسب کند. اقدامات محمدرضا ساکت به عنوان مدیرعامل باشگاه سپاهان و مشاورانش که کارنامه پررنگ مدیریتی در فوتبال ایران دارد تاکنون باعث شده که این تیم هفت امتیاز حساس در رقابت‌های داخلی و آسیایی را از دست دهد.
خبرنگار مهر، در خصوص وضعیت سپاهان در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و همچنین عملکرد مدیریت این باشگاه گفت‌وگویی را با رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال ایران و استان اصفهان انجام داده است که در ادامه آن را می‌خوانید.
سپاهان حرفه‌ای ترین باشگاه ورزشی در ایران است
رسول کربکندی در خصوص عملکرد مجموعه باشگاه سپاهان در این فصل از رقابت‌های فوتبالی تا به اینجای کار گفت: باشگاه سپاهان یکی از حرفه‌ای ترین باشگاه‌های ورزشی در ایران است و چه از لحاظ ساختاری و چه از لحاظ امکانات چنین باشگاهی در ایران وجود ندارد. دو اتفاق تلخ در این فصل برای سپاهان رخ داد که برنامه ریزی های این تیم را با مشکل مواجه کرد. دو حکمی که علیه سپاهان صادر شد دقیقاً در شب قبل از بازی‌های این تیم بود که باعث شد بازیکنان تمرکز خود را از دست بدهند و شاهد نتایج تلخی برای این تیم بودیم.
مدیران سپاهان باید در قرارداد بازیکنان و کادرفنی دقت بیشتری به خرج می‌دادند
پیشکسوت فوتبال اصفهان در خصوص نقش مدیریت باشگاه سپاهان در اتفاقات اخیر این تیم بیان کرد: در ارتباط با لیگ برتر که آقایان قانون سقف بودجه را گذاشته اند باعث شده تا خیلی از تیم‌ها به صورت پنهانی به بازیکنان و مربیان خود پول دهند. البته مدیر باشگاهی که این قانون را پذیرفته، موظف است تا همه بندهای آن را رعایت کند. قصور مدیران سپاهان در این مورد آشکار است و اگر کمی حرفه‌ای تر عمل می‌کردند سازمان لیگ از سپاهان امتیازی کسر نمی‌کرد و اکنون باید این تیم را در بین سه تیم بالای جدول می‌دیدیم. قانون سقف بودجه فقط برای چند تیم است و خیلی از باشگاه مانند ملوان، استقلال خوزستان و… حتی نمی تواندد به سقف بودجه برسند چه بسا بخواهند آن را رد کنند.

باید حق سپاهان در آسیا گرفته شود
کربکندی در مورد حکم کنفدراسیون فوتبال آسیا علیه سپاهان و بازنده اعلام کردن این تیم مقابل الاتحاد عربستان گفت: تا جایی که من از دوستان شنیده ام، مسئولان باشگاه عربستانی رفتار حرفه‌ای نداشتند و باید زودتر باید مسئولان سپاهان را در ارتباط با خواسته‌هایی که داشتند د جریان می‌گذاشتند که این کار را نکردند. متاسفانه در سال‌های اخیر تمام رای‌ها علیه باشگاه ایرانی صادر شده و مسئولان نتوانسته اند از حق تیم خود دفاع کنند. مدیران سپاهان هم با توجه به سه امتیاز حساسی که در آسیا از دست داده اند باید هرچه زودتر شکایت‌ها خود را به نهادهای قانونی ارسال کنند تا شاید بتوانند حق این تیم را بازگردانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.