افزایش ۲.۵ برابری استفاده از ظرفیت تولید بار اول در صنعت نفت

افزایش ۲.۵ برابری استفاده از ظرفیت تولید بار اول در صنعت نفت

به گزارش خبرنگار شانا، رضا اسدی‌فرد شامگاه سه‌شنبه (۲۳ آبان‌ماه) در آیین امضای تفاهم‌نامه تأسیس مرکز راهبردی هوش مصنوعی و میدان‌های نفت و گاز دیجیتال و امضای قرارداد کسب فناوری حفر چاه‌های افقی طویل و چند شاخه با بومی‌سازی ابزار آراس‌اس (RSS) با بیان اینکه یکی از عرصه‌هایی که در دولت سیزدهم شتاب گرفته استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان است، افزود: وزارت نفت دولت سیزدهم در این زمینه پروژه‌هایی که سال‌ها روی زمین مانده بود و عدم‌النفع آنها به چند میلیون بشکه نفت می‌رسید را فعال و در عین حال و به فعال‌شدن شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کرد.
وی ادامه داد: همه ارکان نظام به این باور رسیده‌اند که راه نجات کشور و بزرگ‌شدن اقتصاد ورود به ارزش‌افرینی ازسوی دانش است و صنعت نفت یکی از مهمترین و بزرگترین حوزه‌ها است.
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با اشاره به تولید بار اول در کشور گفت: در این زمینه همواره وزارت نفت رتبه نخست را داشته و از شهریورماه ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه ۱۴۰۲ شرکت ملی نفت ایران فعال‌ترین زیر مجموعه وزارت نفت در استفاده از ظرفیت تولید بار اول بوده است.
اسدی‌فرد با اشاره به اینکه ۳۸۰ پروژه به ارزش ۲۴۳ میلیون دلار برای ساخت بار اول وجود داشته که بررسی، تصویب و ابلاغ شده است، افزود: از این تعداد ۱۳۶ میلیون دلار در قالب ۹۲ پروژه اجرایی شده و ۲۰ قرارداد تکمیل شده است و بهره‌برداری از آن را آغاز کرده‌ایم.
وی با تأکید بر اینکه در ساخت بار اول طی چهار دوره گذشته رشدی مطلوب داشتیم، ادامه داد:  از ۲۴۳ میلیون دلار قرارداد حدود ۱۸۰ میلیون دلار در دولت سیزدهم بوده و ۱۶۰ میلیون دلار آن طی یک سال گذشته انجام شده است.
معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأکید کرد: در صنعت نفت هم رشد را شاهد بودیم و در دوره چهارم ۱۳۰ قرارداد مربوط به وزارت نفت بوده است که افزایشی ۲.۵ برابری را در مقایسه با دوره سوم شاهد هستیم‌.
اسدی‌فرد گفت: در مجموع چهار دوره شرکت ملی گاز ایران و در دوره چهارم شرکت ملی نفت ایران بیشترین پروژه‌ها را داشتند که پروژه‌های مهمی در قالب افزایش تولید نفت بوده‌اند و در مجموع ۸۲ طرح در شرکت ملی نفت ایران به امضای قرارداد منجر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.