مطالبات دانشجویان از سر خیرخواهی و عدالت خواهی است

زاگرونا به نقل از شبستان؛

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطالبات دانشجویان از سر خیرخواهی و آرمان خواهی است، گفت: نباید کوچکترین حرکت دانشجویی را مقابله با نظام تلقی کنیم.

محمد مهدی زاهدی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به روز دانشجو گفت: یاد و خاطره سه شهید دانشجو در ۱۶ آذر گرامی می داریم و افتخار می کنیم به جریان دانشجویی کشور که اینچنین با بصیرت و انگیزه و شناخت محیط بیرونی و درونی با و روحیه استکبارستیزی پای کار آمده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان دانشجویی چه قبل و بعد از انقلاب و دوران دفاع مقدس، جریان اصیلی بوده است که روحیه استکبارستیزی و بصیرت افزایی خودشان را در هر عرصه ای نشان داده اند. ما باید در خدمت این دانشجویان باشیم و به آنها خدمت کینم.

وی تصریح کرد: دانشجویان باید ضمن اینکه مطالبات سیاسی داشته باشند، خوب درس بخوانند و در این حوزه نیز توقعات جامعه را به خوبی برآورده کنند. با همت دانشجویان در حوزه فناوری توانسته ایم پیشرفت های خوبی داشته باشیم و قطعا اگر دانشجویان در حوزه های تحصیلات تکمیلی و سایر حوزه ها نبودند به این پیشرفت ها نایل نمی شدیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جریان دانشجویی در خدمت نظام و انقلاب بوده و هست، گفت: ما نباید از دانشجویان انتظارات زیادی داشته باشیم، آنچه انتظارات ما بوده است از طرف قشر دانشجو پاسخ داده شده است، نقدهای دانشجویان باید عالمانه، اگاهانه و بر اساس بصیرت و اطلاع از مسایل سیاسی باشد. خوشبختانه دانشجویان نقدهایشان این ویژگی را داشته است، مطالبه گری شان نیز بر اساس آرمان خواهی و عدالت خواهی در دانشگاه ها بوده است.

وی در مورد اینکه برخی معتقدند شکافی بین دانشجویان با آرمان های انقلاب ایجاد شده است، گفت: معتقد به این شکاف نیستم. ممکن است برخی از جریان دانشجویی، مطالبات خودشان را خارج از عرف بیان کنند اما این به معنای آن نیست که دانشجویان با نظام زاویه داشته باشند. همه این مطالب از سر خیرخواهی، عدالت خواهی و آرمان خواهی بیان می شود، نباید کوچکترین حرکت دانشجویی را به معنای مقابله با نظام تلقی کنیم. دانشجویان در خط انقلاب و نظام هستند باید قدر آنها را بدانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.