چین چگونه قیمت سنگ‌آهن را به ۱۵۰ دلار به ازای هرتن می‌رساند؟

قیمت سنگ آهن در دو ماه گذشته پس از اینکه سیاستگذاران چینی برای حمایت از بخش‌هایی که به واسطه سیاست کووید صفر این کشور ضربه خوردند وارد عمل شدند، به شدت افزایش یافته است. تقاضا برای این ماده خام فولادسازی پس از کاهش محدودیت‌های شدید کرونایی توسط شهرهای چین بهبود یافت و چشم‌انداز اقتصاد جهانی و تولید صنعتی آن را روشن‌تر کرد.

به عنوان مثال در روزهای اخیر در کشور سنگاپور، قرارداد سنگ آهن ماه دسامبر به ۱۰۹٫۲۰ دلار در هر تن رسید که ۴۳ درصد نسبت به ۳۱ اکتبر افزایش یافته است. قیمت در ادامه حتی تا ۱۰۹٫۶۰ دلار نیز افزایش یافت.

اما باید در نظر داشت در صورت اتخاذ تدابیر حمایتی شدیدتر از سوی مقامات چین، قیمت‌ها می‌تواند بسیار بالاتر رود. چین در حال پیشرفت معناداری به سمت بازگشایی بیشتر است و بسیاری از فعالان معتقدند، اگر چین تسهیلات اعتباری قابل توجهی را در سه تا شش ماه آینده اعمال کند، قیمت سنگ آهن می تواند به ۱۵۰ دلار در هر تن برسد.

در ادامه کاهش محدودیت‌های ناشی از سیاست کووید صفر، مرکز مالی شانگهای روز دوشنبه اعلام کرد که شرایط تست ویروس کرونا را برای ورود افراد به اکثر اماکن عمومی از روز سه شنبه حذف می‌کند.

همچنین، پکن دیگر افرادی را که وارد سوپرمارکت‌ها و ساختمان‌های تجاری می‌شوند ملزم نمی‌کند که آزمایش‌های منفی را روی تلفن همراه خود نشان دهند. این اعلامیه در پی اعتراضات بی‌سابقه‌ای علیه سیاست‌های شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در برابر کووید صفر عنوان شد.

جابجایی ملک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.