تخریب مدیران موفق بومی بدون توجه به شاخص های عملکردی

در هفته های اخیر برخی افراد با انتشار مطالبی منفی به تخریب برخی مدیران موفق بومی استان مشغولند و این در حالی است که ارزیابی های کارشناسی و بیلان کار این مدیران نشان دهنده عملکرد موفق در عرصه تولید و صنعت است. شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی که بنا بر شاخص های عملکردی و مقایسه وضعیت تولیدی آن پیش و پس از حضور مدیرعامل کنونی شرکت-دکتر ناصری- از جمله مجموعه های تولیدی موفق و پیشرودر استان است این روزها توسط برخی افراد که ادعای مطالبه گری دارند مورد هجمه قرار می گیرد.

تخریبها همگی حول مطالبی بی پایه، حاشیهای و فاقد اهمیت است و در مطالب منتشره هیچ نشانه ای از شاخص های کاری، بررسی میزان تولید، فناوری و… دیده نمی شود و بنظر می آید منتشرکنندگان مطالب تخریبی خود نیز پذیرفته اند که در نقد عملکرد این شرکت حرفی برای گفتن ندارند.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سالهای اخیر بدلیل حاکم شدن نگاه علمی و مدیریت غیرسیاسی و استفاده از ظرفیت های دانشگاهی و فعالیت های دانش بنیان، نه تنها درعرصه تولید موفقیت های خوبی را کسب نمود بلکه در عرصه فناوری، تکنولوژی و روزآمد نمودن فعالیت تولیدی، افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها جزو شرکتهای سرامد در استان و کشور محسوب می شود. این شرکت علاوه بر این فعالیت های خوبی در حفظ و صیانت از محیط زیست انجام داده و تحسین مسئولان محیط زیستی را جلب نموده است. ضمن آنکه بخش مهمی از موفقیت های شرکت در رونق دادن به صنایع جانبی مرتبط با صنعت نیشکر، به همین دوره مدیریت کنونی بر می گردد. همه این موارد را از رهگذر بررسی آمار و اطلاعات متقن و مورد تایید نهادهای مسئول می توان اثبات نمود و بهمین دلیل مجموعه شرکت علیرغم همه تخریبها مورد حمایت دولت قرار گرفته است.

چنین بنظر می رسد که تخریب ها با هدف تضعیف روحیه مدیران شرکت و ایجاد چالش برای دولت صورت می گیرد تا بتوانند با ایجاد چالش و مساله برای فعالیت های شرکت، چالش جدیدی را برای دولت سیزدهم ایجاد کنند در حالیکه دولت اعلام نموده از مدیران علمی، جهادی و انقلابی حمایت می کند. در واقع می توان گفت چه بسا هدف تخریب کنندگان مساله سازی برای دولت و ایجاد چالش در شرکتی است که بدون مشکل در حال فعالیت رو به جلو می باشد. بویژه آنکه مدیریت کنونی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توانسته است با رویکردی علمی، علاوه بر افزایش رضایتمندی مجموعه کارکنان وکارگران بخشهای مختلف شرکت و مجموعه های وابسته، شرکت نیشکر هفت تپه را نیز از بحران خارج نموده و با به روزسازی حقوق ها و رونق تولید، باری از مشکلات دولت را کاهش دهد.

امیدواریم با هوشمندی افکار عمومی و جامعه نخبگان استان، به برخی افراد که در لباس مطالبه گری، به تخریب مدیران موفق بومی می پردازند فرصت میدان داری داده نشود و فرزندان موفق استان که در مناصب مختلف مشغول خدمتند مورد هجمه قرار نگیرند در حالیکه مدیران غیربومی بدون هیچ دغدغه ای و با عملکردی ضعیف تر می آیند و می روند و کسی در باره عملکردشان سوالی نمی پرسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.