حمله به ایران غیرممکن است جمهوری اسلامی برای ۱۰۰ سال آینده بیمه شد

حمله به ایران

سیدحمید مجتبائی – زاگرس آنلاین

پس از حمله به ایران در ساختمان کنسولگری ایران در دمشق ، سپاه پاسداران با شلیک بیش از صد ها موشک و پهباد به خاک سرزمین های اشغالی در شامگاه ۲۵ فروردین نشان داد که نیرویی غیر قابل کنترل و دارای قدرت مطلق در برتری نظامی منطقه خاورمیانه است .

ماهیت حمله

در اصل ، حمله ایران به اسرائیل واکنشی به خطای اسرائیلی ها در هدف قراردادن کنسولگری ایران در دمشق بود که منجر به شهادت تنی چند از مستشاران نظامی سپاه در سوریه شد . می توان گفت که عدم صدور قطعنامه های جدی در واکنش به حمله ایران به اسرائیل نیز نشان از پذیرش حق ایران در دفاع از سرزمین خود را دارد .

قدرت بازدارندگی

یکی از دستاورد های این حمله را می توان به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی نام برد که توانست به جهانیان بویژه اعراب و همسایگان ایران این موضوع را با قاطعیت به کرسی بنشاند که هیچ راه فراری از قدرت موشکی ایران وجود ندارد . یعنی اگر به رفتار خرابکارانه خود در منطقه ادامه دهید در امان نخواهید بود و بدانید که همه گنبد آهنین ندارند.

تثبیت پایه های سیاسی بین المللی

از لحاظ بین المللی می توان گفت که جمهوری اسلامی با این حمله پایه های سیاست خارجی خود را نیز در میان کشور های جهان تقویت نمود به نحوی که در مناقشات سیاسی و بر سر میز مذاکرات می تواند قدرت چانه زنی را افزایش داده و از موضع بالاتری وارد هرگونه مذاکره ای با غرب و شرق قرار گیرد .

شکست تحریم ها

یک نکته حایز اهمیت و کلیدی در برخورد سیاسی با جهانیان بویژه کشور های غربی این موضوع خواهد بود که علاوه بر بی اثر بودن تحریم های ظالمانه علیه ایران ، باید زمینه رفع تحریم ایران و تلاش برای ثبات بیشتر منطقه خاورمیانه از سوی غربی ها با سرعت بیشتری پیگیری شود .

اولوین خواست ایران در منطقه

یک دستاورد مهم دیگری که می توان به ان اشاره کرد این است که خواست ایران در مناقشات منطقه ای و تامین اهداف در مسیری که منافع ملی ایران بیشتر تامین گردد در اولویت بالاتری قرار دارد . کشور های منطقه باید بدانند که تامین منافع ایران می تواند موجب حرکت و پویایی و از همه مهمتر امنیت منطقه و حفظ ثبات در کریدور انرژی جهان باشد .

جمع بندی

بار دیگر ایران قدرت فرزندان خود را به رخ جهانیان کشید و این نکته را که سرزمین پارس از دیر باز مرکز قدرت جهان بوده است را به نمایش گذاشت . دیگر هیچ کشوری به خود اجازه نخواهد داد تا تعدی به خاک ایران را در هر جای جهان به ذهن خود خطور ندهد و این اقتدار ایران است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.