نظارت بر دریافت کرایه تاکسی در اهواز بسیار ضعیف است

سید ناصر مهداوی در شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر اهواز با اشاره به بررسی میدانی نرخ کرایه تاکسی‌ها اظهار کرد: در برخی از خطوط نرخ تاکسی‌ها بر پایه دستمزد یک روز کارگر، استهلاک قطعات، مدت زمان و طول مسیر محاسبه شده است. در برخی خطوط نرخ کرایه‌ها عادت شده و مسافر یا راننده حاضر به تغییر نرخ نیستند.

وی افزود: یکی از چالش‌ها در حوزه دریافت کرایه تاکسی از مردم در بحث نظارت‌ها است. عملکرد سازمان تاکسیرانی در زمینه نظارت بر دریافت کرایه تاکسی بسیار ضعیف است؛ در بسیاری از خطوط از مردم و رانندگان تاکسی در مورد وضعیت نظارت ناظران این سازمان سوال کردیم که گفتند نظارت خاصی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: چالش دیگر بین راننده و مسافر، پول خرد است که موجب نارضایتی از سوی مسافر یا راننده شده است.

مهداوی تصریح کرد: نبود سایه‌بان در ایستگاه‌های تاکسی مساله دیگر در این زمینه است. سازمان تاکسیرانی می‌توانست با کمک سازمان خدمات موتوری، مناطق و معاونت فنی و عمرانی در این راستا اقدام کند و حداقل ایجاد سایه‌بان را انجام دهد.

وی با اشاره به متفاوت بودن نرخ کرایه در نظر گرفته شده نسبت به آنچه اکنون از مسافران گرفته می‌شود، گفت: علاوه بر این، تاکسی‌ها در ساعت‌های مختلف نرخ‌های متفاوتی از مسافران دریافت می‌کنند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.