شهروندان خوزستانی پیک جدید کرونا را جدی بگیرند

دکتر حبیب حی بر بیان کرد: در حال حاضر ۳۳.۶ درصد از تعداد کل ۹۸ تخت‌ ویژه اختصاص داده شده به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان، اشغال می باشد.
وی افزود: همچنین ۴۱ درصد از تعداد کل ۲۰۲ تخت عادی اختصاص داده شده به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های خوزستان برای بزرگسالان، اشغال می باشد.
حی بر گفت: در بیمارستان ابوذر اهواز، ۱.۴۶ درصد از مجموع ۱۳ تخت ویژه اختصاص داده شده به کودکان کووید ۱۹، اشغال است همچنین از مجموع ۳۰ تخت عادی اختصاص داده شده به کودکان کرونایی درصد اشغال تخت ۳.۵۳ است.
افزایش سه برابری میزان مراجعه کرونایی در خوزستان
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در هفته گذشته تعداد مراجعه بیماران سرپایی کووید ۱۹ به بیمارستان‌های خوزستان، ۱۴ هزار و ۱۰۳ نفر بود که این تعداد نسبت به هفته پیش از آن حدود سه برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: در هفته گذشته، ۲۹۰ نفر بیمار کرونایی در بخش‌های عادی و ویژه بیمارستان‌های خوزستان بستری شدند که این تعداد نسبت به هفته پیش از آن ۱۶۲ مورد یعنی بیش از ۲ برابر افزایش یافته است.
افزایش ۲ برابری میزان فوت بیماران کرونایی
حی بر گفت: در هفته قبل، هشت نفر به دلیل کرونا در خوزستان فوت کردند که این تعداد نسبت به هفته پیش از آن چهار مورد افزایش یافته است.
وی با اشاره روند بیماران اینتوبه‌ای بیمارستان‌های خوزستان افزود: در هفته گذشته هشت مورد بیمار اینتوبه ای در خوزستان داشتیم در حالی که این تعداد در هفته پیش از آن سه مورد بود.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: افزایش موارد بیماری، بستری، فوت و بیماران اینتوبه ای نشان می دهد که وارد موج جدید بیماری شده ایم به همین دلیل مردم شیوه نامه های بهداشتی را بیش از گذشته جدی گرفته و به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی توجه کنند.
هم اکنون یک شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۹ شهرستان در وضعیت زرد و مابقی نقاط استان در وضعیت آبی کرونایی هستند.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.