معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار بروز شدن آمار ثبت احوال شد

به گزارش ایرنا و به نقل از استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سیدجواد هاشمی مهر روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت احوال استان در یاسوج اظهار داشت: ثبت احوال یکی از ادارات حاکمیتی و تاثیر گذار در برنامه ریزی های کلان کشور است، گفت: مجموعه تلاش هایی که عزیزان در ثبت احوال استان، شهرستان ها و بخش ها انجام می دهند قابل تقدیر است.

وی افزود: ثبت احوال خدمات خوبی به مردم ارائه می دهد که وظایف اصلی سازمان ثبت احوال، ثبت وقایع چهارگانه حیاتی ولادت، وفات، ازدواج و طلاق است و این آمارها باید بروز باشد.

هاشمی مهر ابراز داشت: ثبت احوال یک پایگاه بسیار مهم و اثر گذار جمعیتی در سطح کشور است و داشتن آمار و اطلاعات یکی از ظرفیت های بسیار مهم برای مدیران دستگاه های اجرایی در موضوع برنامه ریزی ها است و چنین آماری در ثبت احوال با پیشرفت اطلاعات نوین بروزرسانی شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، همکاری هرچه بیشتر شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی و دهیاری ها را  در بروزرسانی اطلاعات برای ثبت احوال مهم دانست.

وی گفت: دستگاه های اجرایی در اعلام و ثبت به موقع و وقایع حیاتی در راستای برنامه ریزی اجرایی و راهبردی ثبت احوال استان همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.

هاشمی مهر به موضوع اختلافات آماری هم اشاره کرد و افزود: همکاری و همراهی دستگاه‌های متولی در استان و اعلام آمار بروز و دقیق توسط دهیاری ها و صدور مجوز دفن در آرامستان ها توسط شهرداری بیشتر مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ثبت ازدواج اتباع خارجی تاکید کرد: ۱۶۶ واقعه ازدواج با اتباع خارجی در سطح استان داریم که ۱۰۵ شناسنامه برای فرزندان شان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.