افزایش ناوگان حمل و نقل مرزی برای تردد زائران اربعین حسینی

حمیدرضا شهرکی ثانوی در بازدید از مرز شلمچه افزود: برنامه ریزی برای تردد آسان تر زائران اربعبن حسینی از مرزهای کشور به سوی کربلا در سطح ملی در حال پیگیری است.

وی اظهار داشت: از ظرفیت ناوگان دستگاه های لشکری، کشوری و واحدهای تولیدی که در قالب سرویس ایاب و ذهاب هستند برای انتقال زائران به مرزهای منتهی به کربلا استفاده خواهد شد.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور گفت: بازسازی محور جاده‌ای در مرزها به سرعت در حال انجام است و تشریفات واگذاری اجرای این طرح‌ها به پیمانکاران مربوطه نیز انجام شده است.

وی افزود: افزایش تردد ایمن در مرزهای چذابه و شلمچه از مهمترین اقدامات وزارت راه است و پیش از آغاز همایش اربعین حسینی زیرساخت لازم در این دو گذرگاه فراهم خواهد شد.

شهرکی ثانوی بیان کرد: تمامی امکانات کشور برای تسهیل در تردد زائران به کار گرفته خواهد شد تا زائران تردد بهتری نسبت به سال های گذشته داشته باشند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری کشور افزود: براساس پیش‌ بینی‌ های صورت گرفته، با توجه به ۲ سال محدودیتهای کرونایی امسال شاهد رشد آماری قابل توجه مسافران در این سفرها خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد جابجایی‌ های در اربعین به کربلا از طریق جاده ها صورت می گیرد گفت: قرارگاه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین کشور فعالیت خود را از هفته جاری آغاز کرده است.

شهرکی ثانوی گفت: همچنین چهار هزار دستگاه مینی بوس جهت مسیرهای کوتاه در مناطق مرزی و حدود چهار هزار دستگاه سواری پلاک عمومی هم در این زمینه بکار گرفته می شود.  چذابه و شلمچه ۲ مکان برای عزیمت زائران در اربعین هستند.

مرز شلمچه در ۱۵کیلومتری  خرمشهر قرار دارد.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.