لزوم تقویت بهداشت و آموزش برای پناهندگان در ایران

ایوو فریسن در دیدار با معاون امنیتی انتظامی استانداری خوزستان که در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ایران میزبان پناهندگان زیادی در طول سالیان بوده است.

وی افزود: جذب منابع برای پناهندگان سخت بوده ولی در سال جاری منابع خوبی جذب شده که باید تلاش کنیم در سال آینده این میزان حفظ شود و افزایش یابد.

نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در ایران این سازمان را متعهد به ارائه خدمات برای عراقی‌های ساکن خوزستان عنوان کرد و ادامه داد: سرشماری اتباع افغانی در خوزستان و کشور ایران کار خوبی است که آمار دقیق‌تر باعث بهبود در ارائه خدمات می‌شود.

فریسن در پایان رویکرد دربرگیرنده جمهوری اسلامی ایران را قابل تقدیر دانست و بر تقویت بهداشت و به خصوص آموزش برای پناهندگان به منظور ایجاد یک جمعیت توانمند تاکید کرد.

آموزش به اتباع برای توانمندسازی آن‌ها در حال انجام است

ولی‌اله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان نیز در این دیدار گفت: ایران بر اساس حس نوع‌دوستی خدمات ارزنده‌ای به اتباع ارائه می‌کند و خدمات سازمان ملل نیز قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه بسیاری از اتباع در کشور وجود دارند و در اهواز دو محله داریم که اکثریت جمعیت آن را اتباع خارجی تشکیل می‌دهند، افزود: تمام امکانات و خدماتی که برای ایرانیان در نظر گرفته شده برای اتباع خارجی به خصوص در حوزه درمان در نظر گرفته شده است.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: نیازمندی‌های خود را درخصوص کلونی‌های اتباع خارجی که در استان مستقر هستند در اختیار وزارت کشور قرار داده می‌شود تا در اختیار نمایندگان سازمان ملل قرار بگیرد.

وی گفت: عمده نیازهای این کلونی‌های جمعیت دسته‌بندی شده و سعی می‌شود تا هفته آینده از طریق وزارت کشور به نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل اطلاع‌رسانی شود.

حیاتی با اشاره به آمادگی برای همکاری، ادامه داد: اطمینان خواهیم داد هر اعتباری که سازمان ملل برای اتباع خارجی اختصاص دهد به آن اضافه کرده و در پروژه‌ها و طرح‌ها برای اتباع هزینه شود.

وی از تشکیل هیات نظارتی برای بررسی دقیق‌تر و انجام کارها براساس استانداردها خبر داد و گفت: برآوردهای مالی دقیق است و با توجه به تورمی که سراسر جهان را دربرگرفته میزان تمام شده پروژه‌ها ممکن است بیشتر شود که برآورد و کارشناسی‌ها براساس آن خواهد بود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار خوزستان اضافه کرد: عمده نیازسنجی‌ها در حوزه آموزش و بهداشت بوده و به همین منظور به اتباع حرفه‌هایی آموزش داده می‌شود تا ضمن توانمند شدن و اشتغال وقتی به کشور خود بازگشتند دارای حرفه باشند.

وی در پایان از راه‌اندازی نهضتی برای سوادآموزی اتباع خارجی خبر داد.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.