ارسال خوراک دام تولیدی نیشکر به ۲۸ استان کشور

به گزارش روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، این خوراک دام، چندگانه اشتغال، درآمدزایی و حفظ محیط‌زیست را در منطقه ایجاد کرده و نقش مهمی در حفظ مراتع و منابع طبیعی پیرامون داشته و مانع نابودی آن شده است.
صادرات خوراک دام به کشورهای حوزه خلیج فارس
این محصول علاوه بر توزیع در ۲۸ استان کشور، به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز ارسال می‌شود.

مدیر کارخانه خوراک دام شعیبیه به برنامه‌ریزی برای افزایش صادرات خوراک دام اشاره کرد و گفت: کشور قطر از جمله مشتری‌های خوراک دام تولیدی این کارخانه است و بزودی این محصول به عراق نیز صادر می‌شود.

ایران یک کشور خشک و نیمه خشک با بارش‌های آسمانی بسیار اندک و منابع آبی بسیار محدود است، در نتیجه تولید علوفه مورد نیاز دام ها همیشه با مشکلاتی روبرو بوده است اما تولید خوراک دام با استفاده از بقایای نیشکر، این معضل را می تواند تا حدودی برطرف نماید.

به گفته علی باقری مدیر کارخانه خوراک دام شعیبیه، استفاده از بقایای نیشکر در تولید خوراک دام، علاوه بر مزایای اقتصادی و زیست محیطی، سبب صرفه‌جویی ارزی برای کشور می‌شود.

وی افزود: شرکت تولید خوراک دام شعیبیه از هدر رفت و از بین رفتن بقایای نیشکر جلوگیری کرده و آن را تبدیل به یک ماده با ارزش افزوده بالا تبدیل کرده است.

جبران کاهش نهاده‌های دامی با تولید خوراک دام

بنابر این گزارش، خوراک دام تولیدی این کارخانه، ۴۰ درصد جیره و سهمیه غذایی دام‌ها را می‌تواند تامین کند که در این صورت از چرای بی رویه دام‌ها و از بین رفتن مراتع جلوگیری می‌شود.

از جمله گام‌های این شرکت، ایجاد دامپروری هزار رأسی است که در راستای استفاده از ظرفیت و پتانسیل موجود در صنعت توسعه نیشکر و تامین گوشت قرمز مورد نیاز استان احداث شده و با توجه به سهولت دسترسی و قیمت مناسب خوراک دام، خوزستان این قابلیت را داراست که با افزایش تولید خوراک دام و ایجاد دامداری های صنعتی، به قطب تولید فرآورده های دامی کشور تبدیل شود.

 

WhatsApp Image 2022-08-04 at 9.37.47 AM
WhatsApp Image 2022-08-04 at 9.37.35 AM
WhatsApp Image 2022-08-04 at 9.37.36 AM

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.