بازدید نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز از سازمان پایانه های شهرداری اهواز

حجت الله زارع زاده به منظور بررسی مسائل و مشکلات و طرح برنامه های در دست اجرا با مدیرعامل و کارکنان سازمان پایانه ها در محل سازمان دیدار و گفتگو کرد .
نائب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر اینکه وظیفه شهرداری اهواز خدمت همه جانبه به مردم است، اذعان کرد: شورا با تمام ظرفیت در مباحث کارشناسی ورود کرده است و علاوه بر ایفای نقش نظارتی خود  بر عملکرد مدیران اجرایی در مسایل تخصصی در کنار  مدیران شهرداری از دادن مشاوره های فنی در حوزه های مختلف  نیز غفلت نکرده است .
زارع زاده با بیان اینکه عملکرد شورای شهر اهواز در یکسال گذشته با رعایت انصاف ؛ قابل قبول بوده تصریح کرد: برخی از مشکلات که سالها مانند سد جلوی راه توسعه شهر اهواز را گرفته بودند با صرف وقت فراوان و پیگیریهای جدی شورا و شهردار محترم  به صورت کامل در حال مرتفع شدن هستند .
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: استقراض از بانکها، انتشار اوراق مشارکت و فاینانس از مهمترین منابع تامین اعتبار پروژه های زیرساختی شهر هستند که بیش از یک دهه شهرداری اهواز به دلیل بدهی به بانک ملت و قرار گرفتن در لیست سیاه امکان بهره مندی از این منابع مالی و اعتباری را نداشت و پروژه ها یا به کندی پیش می رفتند و یا اینکه از اساس به دلیل فقدان منابع مالی به مرحله اجرا نمی رسیدند.
وی با اشاره به تلاش های گسترده  در جهت حل معضل بدهی شهرداری اهواز گفت:  کاهش  بدهی ۴٠۰٠ میلیارد ریالی شهرداری اهواز به بانک ملت به ۲۸۰٠میلیارد ریال و  تقسیط این بدهی قدم بسیار بزرگی بود که با  همراهی جدی جناب آقای یوسفی نماینده محترم اهواز ، مدیران دولتی و شورا و شهرداری اهواز مسیر شد.
زارع زاده ادامه داد: نقش نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان و تلاش های معظم له برای پیشبرد برنامه های توسعه شهری غیر قابل انکار است و جا دارد از همراهی و حمایت همیشگی ایشان تشکر و قدردانی داشته باشیم .
نائب رئیس شورای اسلامی ؛ انگیزه بالا و عزم  شهردار اهواز را برای توسعه اهواز  یک فرصت بی بدیل برای شهرداری اهواز دانست و ادامه داد: امینی به دلیل ارتباطات خوبی که با عناصر حاکمیت  و دولت در استان و پایتخت برقرار کرده است  ، می تواند از این حیث برای دستیابی به اهداف توسعه شهری اهواز بهره خوبی ببرد .
نائب رئیس شورای شهر ، سازمان پایانه ها را یکی از مهمترین سازمان های خدماتی- ترافیکی شهرداری اهواز برشمرد و اذعان کرد: فرسودگی پایانه ها باعث شده که هزینه تامین و نگهداری شان روز به روز افزایش یابد، بنابراین باید سعی شود در کنار نگهداشت پایانه ها ،توسعه، بهسازی و نوسازی زیرساختها در دستور کار قرار گیرد .
در ادامه سرپرست سازمان پایانه ها ضمن تشریح اقدامات این سازمان طی چهار ماه گذشته ، از اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار جهت انجام پروژه های جدید بهسازی پایانه ها خبرداد و افزود: برنامه های متنوعی در جهت نوسازی ساختار پایانه ها طراحی شده است که عموما پایانه های مهم سیاحت و شرق را شامل می شوند.
پوریا راهنورد گفت: برای نخستین بار ارزش افزوده بهای بلیت مسافران به صورت آنلاین از طریق سامانه جدیدی که راه اندازی شده صورت خواهد گرفت که علاوه بر از بین رفتن مغایرت حساب میان سازمان و شرکت های مسافربری، موجب آزادی نیروهای مازاد و افزایش درآمد خواهد شد.
وی احداث سایبان برای خودروهای مسافربری بین شهری در پایانه ها را ضرورتی دانست که تاکنون محقق نشده است و تاکید کرد: با مدیریتی که بر منابع درآمدی صورت گرفت و افزایش درآمد حاصله، به زودی احداث سایبان پایانه شرق آغاز خواهد شد همچنین همزمان کار نماسازی سنتی و کف سازی پایانه شرق در هفته آینده آغاز خواهد شد.
سرپرست سازمان پایانه ها ادامه داد: با برنامه های عمرانی که در پایانه های شهر طرح ریزی شده است، ورودی های شهر اهواز مورد توجه قرار گرفته و با نماسازی سنتی که ویژه مناطق گرمسیری خوزستان است، جلوه های دیداری زیبایی برای مسافران و شهروندان ساخته خواهد شد.
راهنورد در پایان ضمن تقدیر از نائب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز به دلیل توجه به سازمان پایانه ها، تصریح کرد: به زودی در تمامی نقاط حساس پایانه ها از دوربین های مدار بسته با فن آوری جدید استفاده خواهد شد و تلاش ما برای مکانیزه کردن پارکینگ های سطح شهر به جد ادامه خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.