آغاز عملیات آبرسانی به ۷۳ روستای شهرستان دزفول

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این آیین در روستای المهدی دزفول گفت: امروز عملیات اجرایی طرح های آبرسانی به روستاهای دزفول و اندیمشک آغاز شد.

محمدرضا کرمی نژاد افزود: اجرای این طرح های آبرسانی بر عهده بسیج سازندگی سپاه خوزستان است و اعتبار آن از طریق طرح محرومیت‌زدایی قرارگاه امام حسن مجتبی علیه السلام تامین می شود.

وی اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح آبرسانی به ۷۳ روستای دزفول را حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این روستاها در بخش‌های سردشت و شهیون به ویژه منطقه محروم احمد فداله هستند و امیدواریم با این طرح مشکل آب آنها به طور کامل برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان بیان کرد: آبرسانی به ۳۱ روستای منطقه احمدفداله بعد از سفر رییس جمهور در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشکل کدورت آب شهر سردشت بعد از اولین بارندگی افزود: تعدادی چاه برای رفع این مشکل حفر و خط ۳۴ کیلومتری انتقال ایجاد می‌شود تا از این طریق مشکل آب سردشت و ۱۱ روستای مسیر برطرف شود.

کرمی نژاد با بیان اینکه مشکل آب کل شهرستان دزفول تا نیمه سال آینده برطرف می‌شود، گفت: طرح آبرسانی به ۳۴ روستای بخش الوار گرمسیری شهرستان اندیمشک نیز امروز با اعتبار قابل توجهی آغاز شد و قرار است ظرف مدت هشت ماه به نتیجه برسد.

مدیرعامل آبفا خوزستان با اشاره به وجود چهار هزارو ۴۰۰ روستا در این استان اظهارداشت: خوزستان با آبرسانی به یکهزار و ۵۰۰ روستا در سطح کشور پیشتاز بوده و قرار است تا پایان سال آینده ۲ هزار و ۵۰۰ روستای دیگر نیز آبرسانی شوند.

وی افزود: شاید حجم کار برای آبرسانی به روستاهای استان خوزستان از استان سیستان و بلوچستان نیز بیشتر باشد.

کرمی نژاد آبرسانی به ۲۰۰ روستا در شهرستان دشت آزادگان را یادآور شد و بیان کرد: اوایل خرداد امسال آب تمام روستاهای دشت آزادگان از زیر بار کرخه خارج شد و از طرح غدیر آب گرفتند.

وی با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای رفع مشکل آب روستاها افزود: دولت سیزدهم از ابتدای کار با تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی اقدام به آبرسانی به روستاها کرده است.

مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: روز گذشته آیین بهره برداری از طرح آبرسانی به یکهزارو ۵۰۰ روستا در سطح کشور با حضور ویدیوکنفرانسی رییس جمهور برگزار شد که ۹۱۳ روستا از این تعداد مربوط به خوزستان بود.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.