پروژه غیرفعال متروی اهواز در کش و قوس مسائل قضایی است

سید محسن موسوی‌زاده در خصوص راکد ماندن پروژه متروی اهواز اظهار کرد: با توجه به شکایت شهرداری از شرکت کیسون (پیمانکار این پروژه) در دوران یکی از شهرداران وقت و خلع ید این شرکت، همچنان این مساله در کش و قوس مسائل قضایی است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی قرارگاه خاتم الانبیاء برای اجرای پروژه متروی اهواز، افزود: ابتدا باید این مساله قضایی به نتیجه برسد تا همان شرکت کیسون یا شرکت دیگری کار را اجرا کند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: چند سالی است که دولت و شهرداری اعتباری برای پروژه قطار شهری اهواز در نظر نگرفته‌اند و پروژه معطل مانده است. شرکت کیسون پیمانکار پروژه نیز مطالباتی مطرح کرده که این مطالبات بر اساس نرخ روز بسیار سنگین هستند.

موسوی‌زاده با اشاره به ورود وزیر کشور به این مساله و آمادگی برای تزریق اعتبار به این پروژه گفت: در حال حاضر وزارت کشور نظر دارد که استارت این پروژه غیرفعال مجددا زده شود بنابراین پس از تعیین تکلیف مساله قضایی باید پروژه قطار شهری اهواز فعال شود و اگر این کار انجام و فاز نخست آن تکمیل شود، می‌توان به عملیاتی کردن فازهای بعدی آن امیدوار بود.

وی با اشاره به رسیدگی ویژه به پرونده قضایی مترو، بیان کرد: دولت مصمم است این پروژه احیا شود و همه مسئولان خوزستان نیز برای به نتیجه رسیدن این پروژه هماهنگ هستند و تلاش همه برای استارت مجدد این پروژه است.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.