۲۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز افزوده می‌شود

احمد سراج روز دوشنبه در نطق پیش از دستور هشتادمین نشست رسمی در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اهواز افزود: انتظار است این ۲۰۰ دستگاه اتوبوس هر چه سریعتر وارد کلانشهر اهواز شود چرا که اهواز در حوزه حمل و نقل عمومی فقیر است و سالها نسبت به توسعه حمل و نقل عمومی در این کلانشهر توجه نشده است.
وی با انتقاد از بی توجهی دولت های گذشته به توسعه ناوگان تاکسیرانی درون شهری اهواز طی یک دهه اخیر گفت: ناوگان تاکسیرانی اهواز با تقویت تعداد تاکسی های درون شهری به صورت جدی از طریق دولت پیگیری شود.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: وضعیت قطار شهری اهواز نیز به صورت جدی توسط شهرداری در حال پیگیری است که امیدواریم با تحقق این پیگیری ها شاهد تحول در این زمینه باشیم.
وی با اشاره به آغاز طرح نهضت آسفالت معابر در اهواز افزود: شهرداری اهواز باید پیش از آغاز فصل بارندگی، طرح نهضت آسفالت معابر اهواز را به صورت جدی پیگیری و اجرایی کند.
سراج با اشاره به ضرورت مناسب سازی پارک بانوان اهواز ادامه داد: زمین های ورزشی روباز در اهواز سال ها است مورد بی توجهی قرار گرفته اند که منجر به نابودی و خسارت به ۷۲ زمین ورزشی شده است که با هدف گذاری انجام شده تا پایان امسال باید حداقل ۷۰ زمین روباز ورزشی با بهره برداری مناسب در اختیار جوانان اهواز قرار گیرد.
این عضو شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید بر ضرورت نهایی شدن نقشه تفسیری شهر اهواز به منظور جلوگیری از زمین خواری در این کلانشهر گفت: نقشه تفصیلی شهر اهواز با هماهنگی مسکن و شهرسازی باید هر چه سریعتر نهایی شود چرا که تا این نقشه تفسیری نهایی نشود، همچنان باید شاهد زمین خواری در اهواز بود.
وی با اشاره به حجم بالای طرح های آب و فاضلاب اهواز در سطح معابر این شهر گفت: مسوولان آبفای اهواز نباید اجازه دهند این حرکت بزرگ عمرانی که در بخش آب و فاضلاب در سطح اهواز در حال اجرا است، به دلیل عدم توجه به آسفالت نوارهای حفاری شیرینی آن به تلخی بینجامد.
سراج ادامه داد: در خواست داریم مسوولان شرکت آب و فاضلاب اهواز هر چه سریعتر نسبت به آسفالت نوارهای حفاری آب و فاضلاب در این شهر اقدام فوری و جدی انجام دهند.
عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه اهواز به دلیل بی توجهی به مسایل روشنایی به شهری مرده و تاریک تبدیل شده است گفت: مدیران برق منطقه ای اهواز باید نسبت به اصلاح روشنایی معابر و تعمیر چراغ های سوخته اقدام کنند ضمن اینکه به دلیل مشکلات زیاد اهواز در این زمینه ورود وزارت نیرو به این موضوع ضروری است.
وی همچنین عمل به وعده های داده شده در زمان اعلام شده را اتفاق مبارکی در شهرداری اهواز دانست و ادامه داد: مسوولان شهرداری به وعده خود برای بهره برداری از پل ششم در اول مهرماه و یکی از خطوط تقاطع غیرهمسطح دانشگاه در ۱۵ مهرماه در همان زمانی که وعده داده شد عمل کردند که این اقدام باید به رویه ای در شهر تبدیل شود.
سراج با بیان اینکه تمام طرح های شهری اهواز باید مجهز به دستگاه های روزشمار باشند گفت: نه تنها طرح های مرتبط با شهرداری بلکه طرح هایی که توسط دستگاه های دیگر در سطح شهر اهواز در حال انجام است باید روزشمار داشته باشند و این موضوع به فرهنگی در تمام دستگاه های اهواز تبدیل شود.
بزرگان و خواص موضع خود را در خصوص حوادث اخیر شفاف اعلام کنند
عضو شورای اسلامی شهر اهواز در ادامه با تقدیر از مدافعان امنیت که در راستای تامین امنیت و نظم در جامعه تلاش می کنند گفت: مدافعان جان برکف امنیت کشور با فداکردن جان خود، شبانه روز در تلاش هستند تا نظم و آرامش را برای شهروندان ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه در یک ماه گذشته ۲۵ نفر از مدافعان امنیت کشور جان خود را فدای دفاع از کیان ایران عزیز کردند افزود: فرهیختگان، بزرگان و خواص جامعه باید سکوت خود را نسبت به ناآرامی های اخیر شکسته و در خصوص حوادث این روزها که مورد سوء استفاده دشمنان قرار گرفته موضع خود را به طور شفاف اعلام کنند.
سراج با بیان اینکه جهاد تبیین نیاز فوری امروز کشور است گفت: کسانی که بر صندلی مدیریتی کشور نشسته اند و دارای مسولیت های کلیدی برای تصمیم گیری هستند متاسفانه در این ایام حساس به جای اظهار موضع، سکوت کرده اند که اگر این افراد نمی توانند در چنین عرصه های خطیری به درستی نقش آفرینی کنند باید از مسولیت خود کنار روند.
منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.