سرعت اصلاح شبکه فاضلاب اهواز در دولت سیزدهم ۲۶ برابر شد

محمد رضا کرمی نژاد با اشاره به آخرین وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز افزود: پروژه فاضلاب اهواز با سرعت در حال اجرا است و پیشرفت کنونی آن به ۵۱ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه یک بار برای همیشه مشکل فاضلاب اهواز در دولت مردمی برطرف می‌شود افزود: مردم شریف اهواز در یک سال گذشته همراهی خوبی در روند اجرایی پروژه ها با مجموعه آبفا داشته‌اند که جا دارد از صبر و حوصله آنها قدردانی، و بابت هرگونه مشکل از شهروندان عزیز اهواز عذر خواهی کنم.

وی اصلاح نوار حفاری شرکت آب و فاضلاب در سطح معابر این شهر را یکی از مطالبات مردم دانست و بیان کرد: پیمانکاران شرکت آبفا خوزستان نسبت به ترمیم و مرمت ۲۰ کیلومتر طول نوارهای حفاری ناشی از اجرای شبکه فاضلاب در ۸۶ خیابان این کلانشهر ملزم شده‌اند.

مدیر عامل آبفا خوزستان گفت: از پارسال و آغاز دولت در بحث ترمیم آسفالت خیابان های اهواز بیش از ۶۰۰ نقطه ترمیم و آسفالت شده و ۳۹ نقطه دیگر مانده است که این نقاط نیز بعد از اتمام فعالیت اجرایی ترمیم و آسفالت می شوند.

وی ادامه داد: خیابان زکی زاده، خط کندرو بلوار جمهوری و خیابان‌های ۱۳، ۱۴ و ۱۵ این بلوار هفته آینده آسفالت می‌شوند، همچنین خیابان‌های سردار هاشمی و آریاشهر اهواز ۲ هفته آینده آسفالت می شود.

کرمی نژاد افزود: مشکل ۳۰ ساله پس زدگی فاضلاب در کلانشهر اهواز و مشکلات عدیده فاضلاب با اتمام این پروژه ها برطرف می شود و به طور قطع این پروژه می تواند گام مثبتی در جهت توسعه زیرساخت های فرسوده در اهواز و حل مشکل دیرینه مردم باشد.

وی ادامه داد: پروژه فاضلاب اهواز هم اکنون در ۱۳۷ جبهه کاری در حال انجام است که ۷۴ نقطه مربوط به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء، و ۶۳ جبهه کاری توسط پیمانکاران شرکت آب و فاضلاب خوزستان در حال اجرا است.

وی افزود: هم اکنون همه مناطق اهواز زیرپوشش اجرای این طرح هستند و رفع مشکل مناطقی که سال‌های گذشته دچار آبگرفتگی می‌شدند، در اولویت قرار دارد.

وی گفت: سال های گذشته به دلیل ریزش متعدد شبکه فرسوده فاضلاب اهواز، مشکلات جدی برای مردم ایجاد می شد که با اقدام انجام شده این نقاط ریزشی از ۶۰۰ نقطه به ۳۹ نقطه کاهش یافته است که نقاط باقی مانده نیز به سرعت در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز ادامه داد: هم اکنون هفت کیلومتر از خطوط ریزشی فاضلاب اهواز باقی مانده است که با اجرای این پروژه‌ها معضل بالازدگی فاضلاب اهواز به پایان می رسد.

کرمی نژاد با اشاره به مشکلات چندین ساله پس زدگی فاضلاب در خیابان زاهد در منطقه زیتون کارمندی اهواز گفت: پروژه فاضلاب این خیابان به طول ۹۰۰ متر بوده که با اجرای ضربتی، در مدت زمان ۱۵ روز ۷۰۰ متر آن انجام شد و تا پایان هفته جاری تکمیل و مشکل پس زدگی فاضلاب در این منطقه برای همیشه برطرف می‌شود.

وی به اجرای پروژه منطقه چهارشیر(شهید بندر) اهواز اشاره کرد و افزود:هم اکنون پروژه خط انتقال ۱۲۰۰ میلیمتر و احداث ایستگاه پمپاژ فاضلاب منطقه کوی نیروی چهارشیر توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء آغاز شده است که ۲۲۰ متر آن در مدت زمان ۱۰ روز اجرا شده است اما این پروژه به دلیل مسیر پرتردد چهارشیر سختی کار خود را دارد اما باید با فوریت اجرا شود تا مشکل چندین ساله مردم این منطقه برطرف شود.

وی با اشاره به پروژه‌های آبفای شهر کوت عبداله مرکز شهرستان کارون گفت: هم اکنون پروژه های فاضلاب شهرستان کارون از جمله خطوط اصلی و فرعی و سه ایستگاه پمپاژ آن در حال اجرا هستند.

اجرای شبکه فاضلاب اهواز که از سال ۱۳۷۲ آغاز شده تاکنون حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. تکمیل نشدن شبکه فاضلاب، فرسودگی و ریزش این شبکه در نقطه های مختلف، وضعیت خاص و شیب صفر زمین اهواز موجب شده است تا این شهر در فصل بارش با مشکل بالازدگی فاضلاب و آب گرفتگی معابر به صورت بحرانی روبه رو شود.

به دلیل اهتمام جدی دولت سیزدهم به حل مشکل فاضلاب خوزستان، جمعه پنجم شهریور سال ۱۴۰۰ رییس جمهور در نخستین سفر استانی خود، به طور سرزده به این استان سفر کرد و در اولین بازدید وضعیت اجرایی شبکه فاضلاب اهواز را از نزدیک بررسی و قول حل این مشکل را در آینده نزدیک داد.

با سرعت گرفتن اجرای اصلاح و توسعه شبکه فاضلاب اهواز، معابر متعدد این شهر شاهد حفاری گسترده است که به دلیل کم توجهی شرکت آب و فاضلاب به ترمیم آسفالت نوارحفاری در ماه های گذشته، وضعیت نامناسب معابر موجب نارضایتی در میان شهروندان این شهر شد که با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی ها، ترمیم و آسفالت معابر این شهر در هفته های اخیر سرعت گرفته است.

با توجه به وضعیت نامناسب آسفالت معابر این شهر، شهرداری اهواز از ماه های گذشته طرح نهضت آسفالت را در این کلانشهر آغاز کرده است که با توجه به تخصیص اعتبار سه هزار میلیارد ریال برای این امر، انتظار می رود وضعیت آسفالت معابر این شهر طی ماه های آینده متحول شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.