لزوم توجه ویژه به تقویت اقتصاد فضای مجازی

مجتبی یوسفی با اشاره به قطعی و اختلال اینترنت و خسارت‌های وارد شده به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که باید به صورت جدی در دستور کار وزارت ارتباطات قرار بگیرد بحث جبران خسارت‌های واردشده به کسب و کارهای فعال در فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه با توجه به صحبت‌های انجام‌شده، وزارت ارتباطات برنامه‌های خوبی برای حمایت از کسب و کارهای فعال در فضای مجازی دارد، افزود: باید توجه ویژه‌ای به تقویت اقتصاد فجازی در راستای حمایت از کسب و کارها انجام شود.

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعاتی که در دولت‌های پیشین به آن‌ها توجه نشده بحث توجه به اقتصاد دیجیتال، پلتفرم‌ها، شبکه‌های داخلی و توسعه اینترانت است تا با توسعه این بخش‌ها کسب و کارهای داخلی بتوانند به راحتی در بسترهای داخلی رشد و توسعه یابند.

یوسفی عنوان کرد: اگر چنین مهمی در دستور کار قرار بگیرد قطعا شاهد بالارفتن امنیت داده در کشور خواهیم بود. یکی از مشکلاتی که در خصوص کسب و کارهای فعال در پلتفرم‌های خارجی وجود داشت بحث عدم وجود دفاتر این پلتفرم‌ها در داخل کشور بود که باعث می‌شد سوءاستفاده‌ای از برندها و کسب و کارهای داخلی انجام شود و کسی نیز پاسخگو نباشد.

وی با بیان اینکه قطعی و اختلال اینترنت در کشور باعث بروز مشکلات و ضرر و زیان کسب و کارهای فعال در فضای مجازی شده است، ادامه داد: وزارت ارتباطات باید هرچه سریعتر برنامه‌های حمایتی خود را از صاحبان مشاغل فعال در فضای مجازی ارائه کند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.