ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز

رضا امینی در همایش گرامیداشت روز حمل و نقل، با اشاره به اقدام های انجام شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر افزود : ۲۹ دستگاه اتوبوس دیگر نیز توسط شرکت سازنده آماده تحویل شده است ضمن اینکه تامین ۷۱ دستگاه اتوبوس دیگر نیز توسط وزارت کشور به اهواز وعده داده شده است.

شهردار اهواز بیان کرد: ناوگان تاکسیرانی اهواز نیز به دلیل فرسودگی نیاز به نوسازی دارد که برای این منظور مقرر شده حدود ۲ هزار دستگاه تاکسی جدید نیز به این کلانشهر اختصاص یابد.

وی در ادامه به آخرین وضعیت احداث قطارشهری این کلانشهر اشاره کرد و ادامه داد: احداث قطار شهری اهواز اگر چه به صورت همزمان با قطار شهری تبریز ،‌ شیراز و اصفهان شروع شد ولی در شرایطی که این شهرها خط اول مترو راه اندازی شده است، همچنان خط یک متروی اهواز همچنان حداکثر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

شهردار اهواز مسدود بودن حساب های شهرداری و مسائل حقوقی را از جمله دلایل وضعیت کنونی متروی اهواز دانست و افزود: با پیگیری های انجام شده انتشار چهار هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت برای احداث خط یک قطار شهری اهواز در نظر گرفته شد.

وی در ادامه با اشاره به تخصیص ۱۰ هزار میلیارد ریال عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز، گفت: شورای اسلامی شهر اهواز برای هزینه کرد این عوارض ۱۸ پروژه را به عنوان اولویت تعیین کرده است که برای مجموعه پل های غیر هم سطح دانشگاه چمران چهار هزار میلیارد ریال، آسفالت سه هزار میلیارد ریال، محرومیت زدایی سه هزار میلیارد ریال و ۵۰۰ میلیارد ریال هم برای توسعه فضای سبز اختصاص می یابد.

شهردار اهواز با اشاره به ایجاد تعامل سازنده میان بخش های مختلف گفت: تکمیل طرح های نیمه تمام مانند تقاطع غیر همسطح دانشگاه شهید چمران که از سال های گذشته باقی مانده به عنوان اولویت در حال پیگیری است.

رضا امینی با بیان اینکه سه پل شهر اهواز از جمله پل های دغاغله و لشکر نیاز به تعریض دارند، ادامه داد: توسعه معابر اصلی از دیگر اولویت های مدیریت شهری است که بر این اساس توسعه معابر همه بزرگراه های اهواز در حاب امکان سنجی و مطالعه است.

وی افزود: به منظور ارتقای روشنایی و زیباسازی شهری یک هزار ۲۵۰ پایه برق با همکاری شهرداری و شرکت توزیع برق تهیه شده است که نصب این پایه ها نقش مهمی در روشنایی معابر این شهر خواهد داشت.

امینی با تاکید بر لزوم تقویت هوشمند سازی شهری در اهواز گفت: نصب دوربین های نظارتی و ثبت تخلف در حال گسترش است و ظرفیت موجود در این زمینه رشد حداقل ۲ برابری خواهد داشت.

شهردار اهواز با اشاره به آمار بالای تصادفات در اهواز، ادامه داد: فرهنگ سازی به منظور همراهی مردم به ویژه جوانان در رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی نیاز ضروری است.

طرح جامع اهواز باید به روز شود

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز نیز در این همایش با تاکید بر به روز رسانی طرح جامع شهری اهواز گفت: طرح جامع شهری اهواز باگذشت حدود ۱۷ سال هنوز به روز رسانی نشده است ضمن اینکه نگاه به حمل و نقل شهری باید تغییر کند و نگاه علمی جایگزین نگاه سنتی به این بخش شود.

سیاوش محمودی با انتقاد از کم کاری های جدی در بخش فرهنگ سازی افزود: در بخش آموزش و فرهنگ سازی در موضوع حمل و نقل کم کاری جدی وجود دارد که ضروری است علاوه بر شهرداری مجموعه های رسانه های استان نیز توجه جدی به این موضوع نمایند.

وی نوسازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را یکی از اولویت های مدیریت شهری اهواز دانست و ادامه داد: در حال حاضر خرید ۱۲۹ دستگاه اتوبوس برای اهواز نهایی شده است که این اتوبوس ها به مرور وارد اهواز و ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر می شود.

محمودی نگاه مقطعی و غیره کارشناسی را از جمله آفت های برنامه ریزی در بخش حمل و نقل اهواز دانست و گفت: کار علمی و کارشناسی پیرامون حل مشکل ترافیک در اهواز انجام نشده و این امر موجب شده تا مشکلات ترافیکی همچنان در این شهر ریشه داشته باشد.

فعال شدن پرداخت برخط کرایه تاکسی های اهواز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز نیز در این همایش با بیان اینکه تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه تاکسی به ناوگان حمل و نقل اهواز افزوده می شود، گفت: هم اکنون تعداد تاکسی های ناوگان تاکسیرانی کلانشهر اهواز یک هزار و ۹۴۵ دستگاه است که از این تعداد ۸۸ دستگاه فرسوده و عمری بالای ۱۰ سال دارند.

امیر صفی خانی با اشاره به تخصیص ۱۰۰ دستگاه تاکسی به اهواز ادامه داد: این ۱۰۰ دستگاه در ۲ مرحله و در هر مرحله ۵۰ تاکسی وارد اهواز می شود که با صدور حواله ۱۵ دستگاه تاکسی و طی کردن فرایند شماره گذاری آنها این تاکسی ها تا ۱۰ روز آینده وارد اهواز می شود.

وی ادامه داد: ۳۵ دستگاه تاکسی باقی مانده گام اول نیز ًتا یک ماه آینده و ۵۰ دستگاه گام دوم نیز تا پایان امسال به شهر اهواز اختصاص داده می شود.

صفی خانی با بیان اینکه پرداخت برخط کرایه تاکسی به صورت آزمایشی در یکی از خطوط شهری اهواز آغاز شده است، گفت: پرداخت برخط کرایه از طریق گوشی‌های هوشمند و از طریق نصب برنامه “اهواز من” میسر شده است.

وی با اشاره به ضرورت نوسازی ناوگان تاکسیرانی اهواز، گفت: متاسفانه در طی ۱۰ سال گذشته در اهواز تنها ۲۲۰ دستگاه تاکسی این ناوگان نوسازی شده است که این موضوع موجب عقب ماندگی و فرسودگی ناوگان تاکسیرانی اهواز شده است.

۵۰ دوربین ثبت تخلف در معابر اهواز نصب می شود

معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری اهواز نیز در این همایش با اشاره به اقدامات انجام شده برای هوشمنسازی تردد خودروها در سطح معابر گفت: ۱۰چراغ هوشمند در تقاطع های پرخطر و همچنین ۵۰ دوربین و دستگاه ثبت تخلفات جدید به زودی در سطح معابر اهواز نصب می‌شود.

حجت الله سلیمانی با بیان اینکه هم اکنون تنها ۳۰ دوربین و دستگاه ثبت تخلف در سطح معابر اهواز نصب است ادامه داد: زیرساخت های مناسبی در بخش هوشمندسازی مدیریت حمل و نقل عمومی در شهرداری اهواز ایجاد شده است که این سامانه‌های موجب ارتاص رضایتمندی شهروندان می شود.

در این برنامه از سامانه های پرداخت آنلاین کرایه تاکسی و سامانه خدمات رفاهی رانندگان تاکسی شهرداری اهواز رونمایی شد. همچنین در این همایش از رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز و رانندگانی که در ایام اربعین خدمات رسانی می کردند و همچنین تاکسیرانان نمونه با اهدای لوحی تقدیر شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.