ارائه آموزش‌های شهروندی به ۱۰۰ هزار دانش آموز اهوازی

حجت الاسلام حمید رعیتی  در نشست خبری با رسانه های جمعی در سرسرای اداری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز افزود: برای آموزش‌های شهروندی در ۲ مقطع ابتدایی با طرح شهردار خانواده، وارد مدارس می‌شویم و با مجموعه هایی متشکل از کارهای هدفمند هنری، تئاتر، نمایش، عروسک و آتش نشان آموزش های مفید و تاثیرگذار به دانش آموزان ارائه می‌شود.

وی گفت: در مقطع متوسطه اول و دوم نیز با انتخابات داخل مدرسه، شهردار از میان دانش آموزان انتخاب می شود و مفاهیم و حقوق شهروندی از طریق آموزش های فرهنگی و ارتباط با شهرداران مناطق به دانش آموزان انتقال می‌یابد.

مشکلات حوزه فرهنگی و اجتماعی اهواز متعدد و متنوع است

رعیتی در این نشست با اشاره به اینکه مشکلات و چالش‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی اهواز بسیار زیاد است گفت: اگر بخواهیم همه این مشکلات در بخش های مختلف را برطرف کنیم و همزمان آنان را انجام دهیم، نشدنی است، به همین دلیل این مشکلات را اولویت بندی کردیم تا بخش مهمی از توان خود را در این بخش ها صرف کنیم.

وی اصلاح و بهسازی زیرساخت های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی اهواز که در سه سال همه گیری کرونا به شدت آسیب دیدند، چابک سازی فرایندها و آسان کردن این فرایندها به گونه‌ای که علاقه مندان و سرمایه گذاران بتوانند در بخش های مختلف کار کنند، توسعه آموزش های شهروندی، حمایت از مجموعه های فرهنگی و هنری و توانمند سازی آنان، محله محوری کارها به منظور افزایش مشارکت و تصمیم سازی شهروندان در امور شهری و شهروندی را از اولویت های مهم سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز بیان کرد.

معاون شهردار و رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کلانشهر اهواز در ادامه افزود: برای ورود به این اولویت‌های کاری که حدود ۶۰درصد توان خود را در این بخش‌ها متمرکز خواهیم کرد از همه توان هنری هنرمندان، فرهیختگان، انجمن های مردم نهاد و جامعه رسانه‌ای استان استفاده خواهیم کرد.

۴۰ مجموعه فرهنگی و ورزشی در اهواز تا پایان امسال بهسازی می‌شود

رعیتی با بیان اینکه از کل ۶۷مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز تنها پنج مجموعه فعال و بقیه راکد و بدون استفاده بوده است افزود: تا پایان امسال ۴۰ مجموعه فرهنگی و ورزشی شهرداری اهواز بهسازی، بازسازی و تجهیز خواهد شد و در خدمت شهروندان قرارمی‌گیرد.

معاون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهردار اهواز در ادامه افزود: در این راستا همچنین ۵۰زمین خاکی ورزشی سطح شهر اهواز که بدون استفاده بودند را پس از بهسازی، نورگذاری و سکوبندی، مورد استفاده جوانان و نوجوانان اهوازی در ماه‌های آینده قرارمی‌گیرد.

وی گفت: ساخت ۳مجموعه جدید سرپوشیده نیز در اهواز در سال ۱۴۰۲ دیده شده است.

رعیتی، توسعه ورزش های همگانی و خانوادگی در ماه‌های خنک سال و حمایت از ناشرین و نویسندگان و اهل قلم و برگزاری مسابقات کتاب و کتابخوانی را از دیگر برنامه‌های ورزشی وفرهنگی این سازمان بیان کرد.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز در پاسخ به سوال ایرنا در خصوص پراکندگی تبلیغات درفضاهای شهری توسط بخش‌های مختلف شهرداری اهواز و لزوم تمرکز آن گفت: سال آینده همه تبلیغات فضاهای شهری به صورت متمرکز بجز مواردی که به سازمان نوسازی زیباسازی شهر مربوط می شود در سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز متمرکز می‌شود.

بهسازی ، توسعه و تجهیز فضاهای ورزشی و فرهنگی ویژه بانوان، ساماندهی کودکان کار و جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر اهواز از دیگر دغدغه ها و سوال های اصحاب رسانه بود.

رییس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز با اشاره به ضرورت ساماندهی کودکان کار در اهواز که چهره نازیبایی در این شهر پدید آورده است گفت: ساماندهی کودکان کار به عنوان یک آسیب اجتماعی نیازمند همراهی بهزیستی، دادگستری، نیروی انتظامی است و شهرداری به تنهایی قادر به حل این معضل اجتماعی نیست هرچند یک محلی نیز برای نگهداری کودکان کار در یکی از مناطق شهر اهواز آماده شده ولی این کار معضل کودکان کار را حل نخواهد کرد.

رعیتی با اشاره به ظرفیت خوب قرآنی در اهواز و لزوم حمایت از جامعه قرآنی این کلانشهر اظهار داشت: شهرداری متولی برگزاری مسابقات قرآنی و برخی رویدادهای فرهنگی نیست ولی خود را موظف می دانیم به این مجموعه فرهنگی و قرآنی در حد توان کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.