شورش مدیر برنامه‌ها علیه فیفا: از شما شکایت می‌کنیم!

 

مدیر برنامه‌های بزرگ دنیای فوتبال قصد دارند از فیفا به دلیل قوانین جدید جنجالی در زمینه کارشان شکایت کنند.

شورش مدیر برنامه‌ها علیه فیفا: از شما شکایت می‌کنیم!

به گزارش “ورزش سه”، تعدادی از مدیر برنامه‌های مطرح دنیای فوتبال قرار است روز چهارشنبه در لندن دیدار کنند تا درباره اقدام قانونی علیه فیفا و تصمیمات این سازمان در چند روز گذشته بحث و گفتگو کنند.
اتحادیه اروپایی مدیر برنامه‌ها معتقد است که اقدامات فیفا در زمینه محدود کردن درآمد آنها از نقل و انتقال یک بازیکن ممکن است تمامی این صنعت را با خطر جدی مواجه کند.
آنها مدعی شده‌اند که فیفا در زمینه وضع قوانین جدید به طور دقیق و درست با مدیر برنامه‌ها و نمایندگان‌شان صحبتی نداشته و این تصمیمات باعث خواهد شد که هزاران مدیر برنامه بازیکنان کوچک تا متوسط عملا از صحنه حذف شوند.

1789342

یکی از اصلی‌ترین مخالفان وضع این قانون که قصد دارد به صورت جدی برخورد قانونی با این موضوع داشته باشد، جاناتان بارنت است که وکالت گرت بیل و جک گریلیش را برعهده دارد.
فیفا قانون مربوط به مدیر برنامه‌ها را در تاریخ ۱۶ دسامبر در قطر وضع کرد و آن را قدم قابل توجهی رو به جلو برای ارائه سیستم نقل و انتقالاتی بهتر و منصفانه‌تر توصیف کرد.
در این قانون آمده که مدیر برنامه هر بازیکنی که بیش از ۲۰۰ هزار دلار به صورت سالانه درآمد دارد نمی‌تواند بیشتر از سه درصد از پرداختی او را دریافت کند. اگر مدیر برنامه‌ای وکالت باشگاه خریدار و بازیکن را برعهده داشته باشد این مبلغ به شش درصد می‌رسد و اگر نماینده باشگاه فروشنده باشد می‌تواند ۱۰ درصد از مبلغ نقل و انتقال را دریافت کند.