انتقاد عضو شورا از ادامه مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز

احمد سراج در نود و چهارمین جلسه شورای شهر اهواز که در خصوص برنامه سالانه خدمات شهری در چارچوب اعتبارات و بودجه دستگاه‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: اهواز به کارگاه عمرانی تبدیل شده و این موضوع برای دولت یک افتخار است. هر چند امروز این وضعیت، زحمت‌هایی دارد اما در آینده مردم شیرینی این کارها را خواهند چشید.

وی افزود: امیدواریم با ترمیم نوارهای حفاری، از هم‌اکنون کام مردم از این خدمات شیرین شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با اشاره به تکمیل مطالعات شبکه فاضلاب بلوک مرکز شهر، بیان کرد: شاید بیش از ۵۰ سال است که نیم نگاهی هم به این نقطه نشده است اما اکنون اعتبارات خوبی در این خصوص در نظر گرفته شده است و امیدواریم در اجرای شبکه فاضلاب مرکز شهر با همکاری مدیریت شهری، مشکل ترافیک مردم در حوزه مرکز شهر نیز در مدت اجرای پروژه برطرف شود.

سراج با انتقاد از حضور پیدا نکردن مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز در این جلسه تصریح کرد: معضل امروز اهواز وجود نداشتن روشنایی در شهر است؛ اگر این معضل برطرف نشود، این بحران در شهر روزافزون می‌شود. در بسیاری از نقاط شهر پایه‌های انتقال برق ماه‌ها روی زمین افتاده و رها شده‌اند. در جاهایی تیر چراغ برق جدید نصب شده اما تیر برق قبلی حذف نشده و همه این موارد موجب نازیبایی شهر شده‌اند.

وی عنوان کرد: امیدواریم سریعتر پروژه مشترک شرکت توزیع نیروی برق اهواز و شهرداری برای تامین یک هزار و ۲۰۰ پایه روشنایی تا قبل از نوروز اجرا شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز با اشاره به تکذیب مازوت‌سوزی در تهران گفت: چرا باید مازوت‌سوزی در نیروگاه رامین اهواز انجام شود؟ نیروگاه رامین یکی از مهم‌ترین تولیدکننده‌های برق پایدار در کشور است و از طرف دیگر، شاهراه اصلی گاز شمال کشور از خوزستان عبور می‌کند؛ چرا سهم نیروگاه رامین از این گاز باید آنقدر کم باشد که مجبور به مازوت‌سوزی شود؟ اهواز که آلایندگی ناشی از فعالیت شرکت‌های فولاد، نفت مارون، نفت کارون و شرکت کربن را دارد باید آلایندگی مازوت‌سوزی نیروگاه رامین را هم داشته باشد؟

سراج گفت: خدا نیاورد آن روزی را که به دلیل خورندگی مازوت، بخش‌های مختلف نیروگاه رامین از بین برود و برق خوزستان نیز دچار مشکل شود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اهواز گفت: انتظار می‌رود پیگیری تامین گاز در سطح ملی انجام و این همت به خرج داده شود تا سهم گاز خوزستان به درستی ادا شود.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌ها برای اجرای پروژه ها عنوان کرد: برای اجرای یک پروژه باید جابه‌جایی خطوط مختلف در اسرع وقت انجام شود و نباید یک پروژه به دلیل جابه‌جایی یکی از خطوط تاسیسات متوقف باشد.

عادل شیشه‌گری رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز نیز در این جلسه گفت: امیدواریم با برگزاری این جلسات، هم‌افزایی دستگاه‌ها افزایش یابد و از هدررفت سرمایه‌های کشور جلوگیری شود.

وی افزود: انتظار می‌رود کمیسیون حفاری به بهترین نحو ممکن شکل بگیرد و مجوزهای زمان‌دار صادر شوند و علاوه بر تعیین زمان‌بندی، تخطی از زمان هم در قالب جریمه‌هایی پیش‌بینی و اعمال شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: انتظار می‌رود قبل از هر گونه حفاری در معابر اصلی شهر که منجر به انسداد مسیرها می‌شود و دسترسی مردم به مسیرها را مشکل می‌کند، اطلاع‌رسانی انجام شود.

شیشه‌گری افزود: اگر قرار است مردم با راه‌بندان مواجه شودند باید از این موضوع اطلاع داشته باشند بنابراین با ارسال پیامک می‌توان موضوع را به مردم اطلاع داد.

وی عنوان کرد: در زیرگذر ۱۸ متری کیان‌آباد خط ۱۶۰۰ آب، مانع احداث زیر گذر شده و چند سال این پروژه معطل شده است و باید با حل این مسائل این پروژه حل شود و بخشی از ترافیک خیابان پهلوان کاهش یابد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر اهواز گفت: همچنین شهرداری در اولویت دارد در خیابان گلفام در مسیر پل ششم، یک زیرگذر احداث کند اما مشکل خط گاز وجود دارد و امیدواریم این مشکل نیز رفع شود.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.