نحوه ثبت اطلاعات بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه شهروندی بیمه سلامت

دکتر محمدرضا رضایی در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج اظهار کرد: این اداره کل تا پیش از این پنج نوع بیماری خاص به تعداد ۳ هزار و ۹۹۰ نفر را تحت پوشش داشت اما با تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج این رقم به ۲۷ هزار و ۶۰۹ بیمه شده افزایش یافته است.

وی افزود: علاوه بر بیماران خاص، بیماران صعب‌العلاج نیز به این فهرست اضافه شده و ۴۳ بیماری در سامانه بیمه سلامت ثبت شده که مشخص می‌کند در استان چه تعداد بیمار از صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

رضایی عنوان کرد: بیماران مبتلا به دیابت، مبتلایان به پرفشاری خون و سرطان، بیشترین تعداد بیماران صعب‌العلاج تحت پوشش بیمه سلامت خوزستان را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان بیان کرد: بیماران صعب‌العلاج برای ورود اطلاعات خود می‌توانند به سامانه شهروندی بیمه سلامت به آدرس bimehsalamatiranian.ir، ادارات بیمه سلامت در استان یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد مراجعه کرده و از حمایت های دولت بهره مند شوند.

وی افزود: از ابتدای تشکیل صندوق بیماران خاص و صعب العلاج جلسات کمیته و کارگروه بیماران صعب العلاج به صورت مستمر با حضور اعضای آن در استان برگزار می شود که در همین راستا تاکنون ۸۰ میلیارد ریال در قالب خارج از شمول به منظور کمک به این بیماران پرداخت شده است.

رضایی گفت: در راستای کمک به بیماران خاص و صعب العلاج و کاهش پرداختی هزینه های آنان، سازمان بیمه سلامت برخی از خدمات دندانپزشکی را تحت پوشش قرار داده که این بیماران می توانند با مراجعه به آدرس https://b۲n.ir/n۲۱۴۲۰ از نوع خدمات دندانپزشکی تحت پوشش مطلع شوند.

 

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.