سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی های بالا دست خوزستان کنترل خواهد شد

محمد خانچی از آمادگی عوامل مختلف امدادی، مدیریتی و فرمانداران استان برای کنترل احتمال وقوع سیلاب در فروردین ماه جاری خبر داد و بیان کرد: با مدیریت خوبی که در حال انجام است، سیلاب احتمالی ناشی از بارندگی های اخیر بالادست حوضه‌های آبریز استان، کنترل خواهد شد.

وی گفت: تمامی مواردی که می تواند از وقوع سیلاب در استان بازدارنده باشد را بکار گرفته ایم تا آسیبی به مردم خوزستان وارد نشود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان اظهارکرد: از مردم روستاها و عشایر خواسته می‌شود در مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌ها اسکان نداشته تا شاهد وقوع حادثه ای در استان نباشیم.

خانچی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون مشکلی در استان بر اثر بارش باران رخ نداده و تمامی مسیرهای اصلی و روستایی باز هستند و اوضاع تحت کنترل است.

ارزیابی استحکام سیل‌بندهای خوزستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان افزود: از روز چهارشنبه هفته جاری تمامی فرمانداران، مسئولان مربوطه و عوامل امدادی در حالت آماده باش هستند تا در صورت وقوع احتمالی حادثه بر اثر بارش باران به سرعت پای کار بیایند.

خانچی ادامه داد: پیش از فروردین ماه، بررسی تمامی سیل بندهای استان انجام و استحکام آن‌ها ارزیابی شده است.

وی با اشاره به اینکه همکاری خوبی بین‌مجموعه های استان برای کنترل وقوع سیلاب احتمالی انجام شده است افزود: از ابتدای فروردین ماه جاری متناسب با شرایط، از سدهای استان بخصوص سد دز رهاسازی آب در حال انجام است و هم‌اکنون مشکلی در کنترل سیلاب احتمالی در استان نداریم.

هواشناسی خوزستان نسبت به فعالیت سامانه بارشی در استان از روز چهارشنبه هفته جاری هشدار سطح قرمز صادر کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.