قرارداد یک‌هزار میلیارد ریالی آبفا و شهرداری اهواز با موضوع ترمیم نوار حفاری‌ها

محمد رضا کرمی نژاد در خصوص آخرین اقدامات شرکت آب و فاضلاب خوزستان اشاره کرد و افزود: باتوجه به مشکلات چندین ساله اهواز در بخش فاضلاب، ساماندهی نقاط ریزشی و جمع آوری روان آب ها از جمله اولویت های پروژه فاضلاب اهواز محسوب می شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان ادامه داد: تا پایان سال ۱۴۰۱ از سه هزار نقطه پس زدگی فاضلاب به پس زدگی موردی رسیده ایم که کار اساسی پروژه فاضلاب اهواز امسال انجام خواهد شد.

کرمی نژاد با بیان اینکه حجم بالای کار موجب ناراحتی مردم شده است گفت: مردم اهواز همراهی بسیار خوبی با ما داشتند و حجم بالای اجرای پروژه برای سرعت بخشیدن و جمع آوری پروژه فاضلاب باعث شد مردم در بعضی مناطق گلایه‌مند شوند.

وی افزود: در پایان سال گذشته حجم بارندگی ها روند آسفالت را کند کرده بود که جا دارد از صبوری مردم اهواز تشکر شود.

مدیرعامل آبفای خوزستان افزود: پیشرفت کلی طرح از سال ۱۳۷۲ ( شروع پروژه های اجرایی ) تا سال ۱۴۰۰ معادل ۳۱ درصد بوده که طی یک سال گذشته با تشکیل ۲۰۰ جبهه اجرایی در کلانشهر اهواز پیشرفت فیزیکی طرح جامع به ۵۴ درصد رسیده است.

کرمی نژاد افزود: اکنون ۱۵۴ جبهه کاری شامل ۱۶ شفت سه اورهال ایستگاه پمپاژ، ۴۸ جبهه لوله گذاری در خطوط اصلی و اجرای آسفالت، احداث ۱۱ ایستگاه پمپاژ و چهار جبهه (میکروتونلینگ)، هشت جبهه مربوط به پروژه‌های قرارگاه و ۶۸ جبهه کاری مربوط به پیمانکاران توسعه و اصلاح شبکه فعال هستند.

کرمی نژاد با اشاره به روند عملیات اجرایی فاضلاب شرق اهواز گفت: روند تکمیلی فاضلاب در منطقه شرق اهواز در مراحل پایانی است که با تکمیل خطوط یکهزار و ۲۰۰، مشکل فاضلاب این منطقه برطرف می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۵۴ جبهه کاری در کلانشهر اهواز برای اجرای طرح جامع فاضلاب گفت: اصلاح شبکه فاضلاب در ۷۰۰ خیابان اهواز طی یک سال گذشته انجام شد که از مجموع این اقدامات ۹۶ خیابان عملیات آسفالت آن انجام نشده بود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان به انعقاد قرارداد با شهرداری اهواز برای ترمیم نوار حفاری ها گفت: از پایان سال گذشته قرارداد یکهزار میلیارد ریالی بین شرکت آب و فاضلاب استان و شهرداری اهواز بسته شد که روند ترمیم نوار حفاری ها و آسفالت خیابان هایی محل اجرای این پروژه به شهرداری اهواز واگذار شده است.ود.

بر اساس این گزارش، اخیر اهالی محله حصیرآباد اعلام کرده اند که علیرغم اجرای پروژه شبکه فاضلاب پس از ۶ ماه در این منطقه، موضوع آسفالت خیابان ها رها شده و تردد در این خیابان ها با مشکلات زیادی همراه است و خواستار تعیین تکلیف از سوی مسئولان آبفا و شهرداری اهواز شدند.

گفتنی است، آسفالت نوار حفاری در محلات مختلف شهر اهواز به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان تبدیل شده که در این خصوص استاندار خوزستان به منظور رفع گلایه های مردمی تاکنون چندین بار به متولیان امر تذکر داده است.

 

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.