نماینده ولی فقیه در خوزستان: رتبه‌بندی باید اول به سراغ معلمانی برود که بیشترین وقت را برای فرزندان‌مان می‌گذارند

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد در آیین گرامیداشت معلم که در تالار فردوسی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: انجام عمل، سخت است اما سخت‌تر از آن حفظ و نگهداری است. معلم باشیم یا دانش‌آموز یا استاد در هر جایی که قرار داریم، اگر بتوانیم عمل حسنه را حفظ کنیم، خداوند چند برابر آن پاداش می‌دهد. مراقبت امری دایمی است؛ از چشم و گوش و زبان باید مراقبت کرد تا به گناه آلوده نشوند زیرا فردای قیامت باید پاسخگو باشیم.

وی افزود: غیر خدا را در قلب قرار ندهیم؛ این را چه کسانی به ما یاد دادند؟ شقاوت و سعادت ریشه در تربیتی دارد که از ناحیه معلم است. اگر سعادتمندی را در جامعه ببینیم قطعا بدانید معلم در آن نقش دارد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان در خصوص رتبه‌بندی معلمان، گفت: قبول دارم معیشت خیلی از اقشار باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد مخصوصا معلمان زیرا آموزش و پرورش، گلوگاه است.

موسوی‌فرد ادامه داد: به تعبیر رهبری اگر ۲۰ سال قبل با برنامه‌ریزی جامع، توجه ویژه به آموزش و پرورش می‌کردیم اکنون این مصیبت‌ها را نداشتیم.

وی افزود: رتبه‌بندی معلم تنها مربوط به بحث معیشت نیست، گرچه مهم است و باید توجه ویژه شود اما معلمی که سوار قایق می‌شود، به کوه می‌رود و پیاده می‌رود برای اینکه بخواهد بچه‌ای را به سعادت برساند باید مورد توجه ویژه باشند. بیشتر معلمان ما متدین و متعهد هستند. باید به سمت و سویی برویم که رتبه‌بندی اول سراغ کسی برود که شاخصه‌هایی را که می‌تواند در وجود فرزندان‌مان تاثیر بگذارد را دارد و بیشترین وقت را برای فرزندان‌مان می‌گذارد. گذشته از تعلیم، در کنار آن باید تربیت باشد؛ هر دوی این‌ها وقتی پیوند بخورند شهید مطهری‌ها و حاج قاسم‌ها را به وجود می‌آورد.

وی در پایان گفت: باید تلاش کنیم رتبه‌بندی به معنای کلمه شکل بگیرد و در آینده نه چندان دور شاهد باشیم‌ که معلمان کمترین مشکل را دارند.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.